ایکون
قالب اکسترا
120 وبسایت آماده شرکتی و فروشگاهی
فقط با 1,159,000 تومان
مشاهده و خرید
یواست سئو چیست؛ What is yoast seo
نقد و بررسی

یواست سئو چیست؟ راهنمای نصب و پیکربندی Yoast SEO

برای موفقیت یک کسب‌وکار اینترنتی و بیشتر دیده شدن آن در موتورهای جستجو استفاده از افزونه‌های سئو برای بهینه‌سازی سایت اهمیت زیادی دارد؛ یواست سئو (Yoas SEO) یکی از کاربردی‌ترین افزونه‌های سئو وردپرس است که برای بهینه سازی محتوای سایت در موتورهای جستجو به کار می‌رود. برای استفاده از این ابزار باید ابتدا بدانید یواست سئو چیست و با عملکرد آن آشنا شوید.

0
18 مرداد 1403
آخرین بروزرسانی: 27 مرداد 1403

اگر می‌پرسید که یواست سئو چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مقاله این افزونه را به طور کامل بررسی کرده و نحوه نصب و پیکربندی آن را به صورت تصویری آورده‌ایم.

یواست سئو (Yoast SEO) چیست؟

یواست سئو چیست Yoast SEO یک افزونه سئو وردپرس است که به سایت شما کمک می‌کند تا در موتورهای جستجو مانند گوگل عملکرد بهتری داشته باشید. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا محتوای خود را به بالاترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید. در واقع این افزونه، سایت شما را برای رسیدن به صفحات اول نتایج جستجو (SERP) بهینه‌سازی (Optimization) می‌کند. البته منظور ما این نیست که استفاده از Yoast Seo برای رسیدن به رتبه اول گوگل کافی است؛ بلکه این افزونه پایه سئو را برای سایت شما فراهم می‌کند و پس از آن، نوبت به فاکتورهای دیگر سئو می‌رسد. افزونه یواست سئو به تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی کمک می‌کند و تولید محتوای سئو فرندلی (SEO Friendly) را برای کاربران آسانتر می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های یواست سئو چیست؟

یواست سئو به دلیل ویزگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد به یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های سئو تبدیل شده است. اما ویژگی‌های کلیدی افزونه یواست سئو چیست؟

  • ساخت نقشه سایت (SiteMap)

یکی از مهم‌ترین امکانات افزونه یواست سئو ایجاد نقشه استاندارد و بهینه برای سایت (بدون نیاز به افزونه‌های دیگر) است. این نقشه به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می‌‌کند تا صفحات شما را سریع‌تر مشاهده کرده و ایندکس کنند. به این ترتیب شانس دیده شدن صفحات سایت شما را افزایش می‌دهد.

  • ارائه راه‌کارهای مفید برای بهبود سئو سایت

یکی از ویژگی‌های افزونه یواست سئو، ارائه راه‌کارهای مفید برای بهبود سئو سایت است. راه‌کارهایی نظیر ایجاد کلمات کلیدی، مدیریت ریدایرکت‌ها، پیشنهاد لینک‌های داخلی و… از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

  • تحلیل نوشته‌ها و امتیازدهی بر اساس چک لیست

این افزونه هنگام نوشتن محتوا به شما کمک می‌کند تا با وارد کردن کلمات کلیدی، میزان توزیع کلمات کلیدی و بهینه بودن محتوا را بررسی کنید. همچنین با کمک آن امکان بررسی میزان خوانایی محتوا هم وجود دارد تا در نهایت، یک محتوای ارزشمند در اختیار کاربران قرار دهید. چک لیست سئو و خوانایی نوشته توسط تیم توسعه‌دهنده این افزونه که از متخصصان سئو تشکیل شده است، تنظیم شده و محتوای شما بر اساس آن چک می‌شود.

  • امکان انتقال به نسخه پرمیوم

اگر از نسخه رایگان این افزونه استفاده می‌کنید، خیلی راحت و سریع می‌توانید آن را به نسخه حرفه‌ای ارتقاء دهید. اما چطور؟ کافی است نسخه تجاری آن را از سایت راستچین تهیه و سپس روی سایت خود نصب کنید. تنظیمات اعمال شده روی نسخه رایگان، به نسخه تجاری منتقل شده و از امکانات بیشتر نسخه تجاری بهره‌مند می‌شوید.

  • پشتیبانی کامل از زبان فارسی

این افزونه سئو برخلاف بسیاری از افرونه‌های دیگر، به‌صورت کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. در واقع پنل سئو با زبان فارسی در اختیار شما قرار می‌گیرد و به‌راحتی می‌توانید بخش‌های مختلف افزونه را تنظیم و شخصی‌سازی کنید.

  • داده‌های ساختاریافته (Schema)؛ درک بهتر موتورهای جستجو از صفحه

این افزونه داده‌های ساختار یافته یا اسکیما برای صفحات مختلف سایت شما ارائه می‌کند. این داده‌ها کاملاً برای گوگل قابل درک هستند و همین مسئله باعث شده تا در صورت استفاده از Yoast Seo رتبه مناسبی در موتورهای جستجو بگیرید. البته باز هم لازم است بگوییم که رسیدن به رتبه اول گوگل تنها با نصب افزونه سئو امکان‌پذیر نیست و باید تمام فاکتورهای سئو را رعایت کنید. ازانواع اسکیما می‌توان به امتیازدهی اشاره کرد که به صورت ریچ اسنیپت در نتایج جستجو، مطابق تصویر نشان داده می‌شود.

اسکیما در یواست سئو چیست

افزونه Yoast Seo پریمیوم چه تفاوتی با نسخه رایگان دارد؟

افزونه Yoast Seo رایگان امکانات پایه خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد؛ با این حال اگر به امکانات حرفه‌ای‌تر نیاز دارید یواست سئو پریمیوم گزینه بهتری است. در ادامه تفاوت‌ یواست سئو پریمیوم و رایگان را آورده‌ایم.

  • بروزرسانی مداوم محصول
  • امکان استفاده از چند کلمه کلیدی برای محتوا
  • عدم نمایش تبلیغات مزاحم در بخش‌های مختلف
  • امکان مدیریت ریدایرکت‌‌ها (Redirects) هنگام تغییر آدرس صفحات سایت
  • امکان مشاهده پیش‌نمایش سایت در شبکه‌های اجتماعی
  • پیشنهاد ارزشمند لینک‌های داخلی مرتبط با محتوای موردنظر
  • امکان استفاده از خدمات پشتیبانی از طریق توسعه‌دهنده اصلی یا راستچین
جالب است بدانید که نسخه رایگان این افزونه تاکنون بیش از 10 میلیون نصب در مخزن وردپرس داشته و امتیاز کلی 4.8/5 را به خود اختصاص داده است. اما با توجه به امکانات بیشتر یواست سئو پریمیوم و هزینه مناسب آن، پیشنهاد ما نسخه پریمیوم است.

قبل از اینکه به سراغ نصب و پیکربندی افزونه یواست سئو بروید باید آن را در سایت خود نصب کنید. نسخه پریمیوم این افزونه در راست چین در دسترس است.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه Yoast Seo، افزونه یواست سئو پرمیوم
دسته بندی : افزونه سئو
30706
فروش
90%
رضایت

نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO

برای نصب افزونه، ابتدا پلاگین را از راست چین تهیه کرده و سپس از طریق پیشخوان وردپرس > افزونه ها > افزودن آن را بارگذاری و نصب کنید. برای اینکه با جزییات نصب پلاگین آشنا شوید آموزش نصب افزونه را ببینید.

نکته: بعد از نصب افزونه، روی سایت وردپرسی، تنظیمات یواست سئو در صفحه ویرایشگر (Editor) همه برگه‌ها و نوشته‌ها اضافه می‌شود و علاوه بر بررسی فاکتورهای سئوی داخلی هر نوشته، محتوای هر صفحه را از نظر سئو، خوانایی، فرصت‌های بهبود بررسی کرده و به تولید محتوای با کیفیت کمک می‌کند.

در تصویر زیر امکانات یواست سئو که در انتهای هر نوشته یا برگه اضافه می‌شود را می‌بینید؛ به این ترتیب شما می‌توانید کلید واژه کانونی برای بررسی سئو نوشته، عنوان سئو، نامک و توضیحات متا را برای هر صفحه اضافه کنید.

امکانات یواست سئو برای بهینه سازی نوشته ها و برگه‌ها

اگر اولین باری است که افزونه Yoast SEO را روی سایت خود نصب کرده‌اید، باید آن را پیکربندی کنید. در واقع افزونه محیطی را فراهم کرده است که تمام تنظیمات اولیه موردنیاز را در کمتر از چند دقیقه انجام دهید. پس از نصب، از طریق منو یواست، وارد بخش سئو > عمومی شوید. با ورود به این بخش گزینه‌ای به نام پیکربندی برای اولین بار به چشم می‌خورد که با کلیک روی آن، پیکربندی افزونه یواست سئو شروع خواهد شد.

مرحله اول) بهینه سازی داده‌های سئو

در اولین مرحله از پیکربندی یواست سئو باید روی شروع بهینه سازی اطلاعات کلیک کنید؛ این کار ممکن است کمی زمانبر باشد.

اولین مرحله از پیکربندی افزونه یواست سئو چیست

مرحله دوم) انتخاب نوع سایت

دومین مرحله پیکربندی یواست سئو چیست؟ در این مرحله باید نوع سایت خود را مشخص کنید؛ سایت شما سازمانی است یا شخصی. در واقع در این مرحله باید مشخص کنید که شما تیم هستید یا شخص. یواست سئو می‌خواهد بداند که سایتتان شخصی است یا به صورت گروهی روی آن کار می‌کنید.

سپس نام سایت، نام سازمان یا نام کاربری را وارد کرده و لوگوی سایت یا سازمان را آپلود کنید. بر اساس نوع سایت باید یک لوگوی مناسب انتخاب کنید، در غیر این صورت، لوگوی سایت در بخش‌های موردنیاز نمایش داده نمی‌شود. این اطلاعات در گراف دانش (Knowledge Graph) مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اگر می‌خواهید در صفحه جستجوی گوگل، اطلاعات برند شما در بخش منحصربه‌فرد نمایش داده شود، این بخش را با دقت پر کنید. در انتها دکمه ذخیره و ادامه را بزنید.

پیکربندی یواست سئو؛ انتخاب نوع سایت

مرحله سوم) تنظیم پروفایل شبکه های اجتماعی

در این بخش از پیکربندی یواست سئو باید پروفایل شبکه‌های اجتماعی را تنظیم کرده و سپس ذخیره و ادامه را بزنید.

تنظیم پروفایل شبکه های اجتماعی به یواست سئو

مرحله چهارم) جمع آوری داده های سایت

در این مرحله از پیکربندی یواست سئو تعیین می‌کنید که یواست سئو اطلاعات سایت‌تان را جمع آوری کند یا خیر؛ سپس ذخیره و ادامه را بزنید تا پیکربندی یواست سئو کامل شود.

پیکربندی افزونه یواست سئو؛ تنظیمات شخصی

قبل از پیکربندی سایت خود حتما از پیشخوان وردپرس > تنظیمات عمومی > خواندن را زده و سپس تیک عدم نمایش به موتورهای جستجو را بردارید تا موتورهای جستجو گوگل به سایت شما دسترسی داشته باشند.

تنظیمات یواست سئو پس از پیکربندی اولیه

در آموزش یواست سئو به طور کامل این تنظیمات و نحوه کار با آنها را آورده‌ایم؛ به همین دلیل در این قسمت به طور خلاصه به بخشی از مهم‌ترین تنظیمات افزونه یواست سئو اشاره می‌کنیم. برای انجام تنظیمات بعد از پیکربندی، باید از طریق منو، وارد تنظیمات افزونه شوید.

بخش اول) بخش عمومی؛ کسب اطلاعات اولیه از سئو سایت

اولین بخش از تنظیمات افزونه سئو، بخش عمومی است. در این قسمت، اطلاعات اولیه‌ای که مهم است، در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر مشکل خاصی وجود داشته باشد، از طریق بخش «مشکلات» قابل پیگیری است.

تنظیمات عمومی افزونه یواست سئو چیست

بخش دوم) بخش تنظیمات؛ کانفیگ تنظیمات برای سئو وردپرس

در منوی تنظیمات افزونه یواست سئو امکان ویرایش بخش‌های زیر را خواهید داشت.

بخش عمومی

  • امکانات سایت: هر کدام از امکاناتی که نیاز دارید، با «فعال کردن ویژگی» فعال کنید.
  • پایه سایت: برای شخصی‌سازی اطلاعات اولیه سایت و تعیین صفحات قوانین و اصول نشر از این بخش اقدام کنید.
  • نماینده سایت: برای تغییر نام سایت، لوگو و آدرس صفحات اجتماعی از این بخش اقدام کنید.
  • ارتباطات سایت: این بخش برای وارد کردن کد تاییدیه برای احراز هویت سایت توسط موتورهای جستجو است.

انواع محتوا

  • صفحه خانه: این بخش برای شخصی‌سازی عنوان و توضیحات صفحه اصلی است.
  • نوشته‌ها: این بخش برای شخصی‌سازی عنوان و توضیحات نوشته‌ها جهت نمایش در نتایج جستجوی گوگل است.
  • برگه‌ها: این بخش برای شخصی‌سازی عنوان و توضیحات برگه‌ها جهت نمایش در نتایج جستجوی گوگل است.

تنظمیات افزونه یواست سئو چیست

دسته‌ها و برچسب‌ها در یواست سئو

  • برچسب‌ها: نحوه نمایش صفحه برچسب‌ها را در موتورهای جستجو شخصی‌سازی کنید.
  • دسته‌ها: از این قسمت از افزونه یواست سئو می‌توانید نحوه نمایش صفحه دسته‌بندی‌ها را در موتورهای جستجو شخصی‌سازی کنید.

پیشرفته

  • مسیر راهنما: مسیر راهنما آدرسی است که در بخشی از سایت نشان داده می‌شود و گوگل از آن برای دریافت آدرس صفحات مختلف کمک می‌گیرد.
  • بایگانی نویسنده‌ها: اگر قصد دارید صفحه مربوط به نویسندگان شما هم در گوگل ایندکس (Index) شده و نشان داده شود، این گزینه را تیک بزنید.

بخش سوم) انواع ریدایرکت صفحات

یکی از امکانات مهم Yoast Seo قابلیت انواع ریدایرکت با تغییر مسیر معمولی و تغییر مسیر با کدهای Regex است. انواع ریدایرکت در افزونه یواست سئو چیست؟ با افزونه یواست سئو می‌توانید انواع ریدایرکت 301، ریدایرکت 302، 307، 410، 451 را انجام دهید و در نهایت روی «اضافه کردن تغییر مسیر» کلیک کنید.

افزونه Yoast Seo یکی از قدرتمندترین افزونه‌های سئو وردپرس است که رتبه اول تعداد نصب را در مخزن وردپرس کسب کرده است. در این مقاله سعی کردیم به بررسی کامل و نحوه پیکربندی یواست سئو بپردازیم. اگر سوالی دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم، عاشق زندگی، نوشتن، نقاشی و صد البته مهارت‌ها و تجربه های جدید :)
سوالات متداول

افزونه‌های سئوی متنوعی وجود دارند که ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. با این حال، یواست سئو یکی از بهترین افزونه‌های سئو است که کار با آن ساده بوده و تمام امکاناتی که برای گرفتن رتبه در نتایج جستجو نیاز دارید را ارائه می‌دهد؛ مانند آنالیز سایت، پیشنهاد کلمات کلیدی، پیشنهاد هوشمند لینک داخلی، ریدایرکت، اسکیما و غیره.

یواست سئو دو نسخه رایگان و پولی دارد که برای دسترسی به امکانات بیشتر مانند مدیریت ریدایرکت‌ها، تعیین چند کلمه کلیدی، مشاهده پیش نمایش ریچ اسنیپت گوگل، آپدیت و پشتیبانی می‌توانید از نسخه پرمیوم استفاده کنید.

یکی از بهترین افزونه‌های سئو وردپرس است که زیرساخت‌های سایت شما را برای قرار گرفتن در رتبه‌های بهینه‌سازی می‌کند.

مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
بازیابی رمز دوم تلگرام در کمتر از 1 دقیقه!
رمز دوم تلگرام یک روش برای افزایش امنیت حساب کاربری تان است تا از ورود افرادی که به هر طریقی قصد ورود به حسابتان را دارند جلوگیری کنید به این ترتیب حتی اگر کسی به گوشی شما دسترسی داشته باشد نمی تواند وارد حساب شما شود و باید رمز دومی که برای تگرام قرار دادید را داشته باشند.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.