ایکون
قالب اکسترا
120 وبسایت آماده شرکتی و فروشگاهی
فقط با 1,159,000 تومان
مشاهده و خرید
ابزارهای بررسی ترافیک سایت
نقد و بررسی

معرفی 8 ابزار آنلاین برای بررسی ترافیک سایت

چرا تخمین ترافیک سایت اهمیت دارد؟ مدیران سایت‌ها باید از میزان بازدید سایت خود مطمئن شوند تا بهتر بتوانند راهکارهایی را برای افزایش بازدید به کار بگیرند؛ میزان ترافیک در رشد کسب و کار شما اهمیت زیادی دارد و به صورت کلی احتمال خطا و ریسک شکست را کاهش می‌دهد. ابزارهای تخمین ترافیک سایت کار شما را برای بررسی ترافیک سایت خودتان و رقبا راحت‌تر می‌کنند.

0
23 مهر 1403
آخرین بروزرسانی: 23 مهر 1403

با استفاده از ابزارهای بررسی ترافیک سایت، از Google Analytics تا SEMrush، می‌توانید میزان بازدید و فروش، منابع ترافیک، رفتار کاربران و نرخ تبدیل خودتان و رقبا را بررسی کنید و با شناخت فرصت‌ها و تهدید‌ها، استراتژی‌های موثری را برای بهبود عملکرد وب‌سایت خود پیاده‌سازی کنید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله بهترین ابزارهای بررسی ترافیک سایت رایگان و پولی را به شما معرفی می‌کنیم.

چرا باید ترافیک سایت خود را بررسی کنید؟

با بررسی آمار وب‌سایت خود، می‌توانید به راحتی عملکرد آن را ببینید. داده‌های ترافیک وب‌سایت به شما نشان می‌دهد که ترافیک شما از کجا می‌آید، بازدیدکنندگان چگونه با سایت شما تعامل دارند و کدام استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال موثر هستند.

اگر می‌خواهید مشترکین ایمیل، فروش بیشتر برای فروشگاه آنلاین یا فقط ترافیک کلی بیشتری داشته باشید، باید به طور منظم وب‌سایت خود را تجزیه و تحلیل و بررسی کنید. با ردیابی ترافیک سایت (Site traffic tracking)، می‌دانید که سایت شما در حال حاضر در کجا قرار دارد و برای بهبود آن چه کاری می‌توانید انجام دهید.

چرا باید ترافیک رقبا را بررسی کنید؟

تجزیه و تحلیل آمار ترافیک وب‌سایت رقبای شما می‌تواند اطلاعات مفید زیر را به شما بدهد:

  • صفحاتی که بیشترین ترافیک را برای رقبای شما دارند را شناسایی کنید.
  • کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه‌بندی می‌شوند.
  • کانال‌هایی که رقبا بیشترین ترافیک را از آنها دریافت می‎‌کنند.

از تمام این اطلاعات می‌توان برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوا، لینک سازی، فرآیند تحقیق کلمات کلیدی و موارد دیگر استفاده کرد. با درک اینکه چه چیزی بیشترین ترافیک را برای رقبای شما به ارمغان می‌آورد، می‌توانید آن کلمات کلیدی و موضوعات مشابه را هدف قرار دهید تا ترافیک بیشتری برای وب‌سایت خود ایجاد کنید.

بهترین ابزارهای بررسی ترافیک سایت

در این بخش بهترین ابزارهای آنلاین بررسی ترافیک سایت را معرفی می‌کنیم. این ابزارها به صورت رایگان و پولی مورد استفاده قرار می‌گیرند و هرکدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که آن را از بقیه ابزارها متمایز می‌کنند.

1. SEMrush؛ یک ابزار سئوی کامل

SEMrush یک ابزار همه‌کاره برای بهبود سایت، دیده شدن و کشف راهکارهایی برای سئو، PPC، تحقیق کلمات کلیدی و فرصت‌های رقابتی و بررسی رقبا است. با استفاده از این ابزار بررسی ترافیک (Traffic Monitoring) می‌توانید:

  • تا 100 سایت را از یک لیست سفارشی به طور همزمان تجزیه و تحلیل کنید.
  • معیارهای ترافیک آنها را بررسی کنید و آنها را با معیارهای خود و سایر رقبا در کنار هم مقایسه کنید.
  • صفحات برتر رقبای خود را ببینید.
  • ببینید که بیشتر ترافیک آنها از کدام مناطق و کشورها می‌آید.
  • کدام دامنه‌های ارجاع دهنده (Reffering Domain) بیشترین ترافیک را به آنها ارسال می‌کنند.
  • می‌توانید شناختی در مورد مخاطبان رقبای خود و فعالیت آنها، مانند اینکه هنگام پیمایش به سایت‌های رقیب و از آنها از چه وب‌سایت‌هایی بازدید می‌کنند و چه مقدار از مخاطبان آنها با سایر رقبا همپوشانی دارند، جمع‌آوری کنید.

Semrush؛ بهترین ابزار بررسی ترافیک سایت

یکی از کارهایی که برای بهبود بازدید سایت‌تان و گرفتن ورودی و ترافیک ارگانیک می‌توانید انجام دهید سئو و بهینه سازی صفحات است. در چک لیست سئو  گفتیم که با انجام اقداماتی مانند اتصال سایت به سرچ کنسول، اتصال به گوگل آنالتیکس، نصب افزونه‌های سئو و غیره می‌توانید رتبه صفحات سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بدهید.

2. Ahrefs؛ بهترین ابزار برای تخمین ترافیک ارگانیک

Ahrefs یکی از جامع‌ترین ابزارهای موجود در بازار برای تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت است. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا داده‌های ترافیک وب سایت و رقبای خود را به صورت عمیق بررسی کنید. با استفاده از Ahrefs می‌توانید:

  • کلمات کلیدی که وب سایت برای آنها در نتایج جستجوی ارگانیک رتبه بندی می‌شود را شناسایی کنید.
  • میزان ترافیک تخمینی که وب سایت از طریق جستجوی ارگانیک دریافت می‌کند را مشاهده کنید.
  • بک لینک‌های وب سایت را تجزیه و تحلیل کنید و کیفیت و کمیت آنها را بررسی کنید.
  • محتوای برتر وب سایت را از نظر ترافیک و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شناسایی کنید.
  • با تحلیل رقبا وب سایت های رقیب را تجزیه و تحلیل کنید و استراتژی های آنها را بررسی کنید.

ahref؛ ابزار بررسی آنلاین ترافیک سایت

3. Sitechecker؛ ابزار بررسی تاریخچه ترافیک 

Sitechecker یک ابزار سئو با رابط کاربری آسان است که برای تخمین ترافیک سایت، نمایش بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد، نرخ پرش و سایر معیارهای تعامل با کاربر توسط کانال‌های مختلف و در دوره‌های مختلف تاریخی کمک می‌کند. با استفاده از Sitechecker می‌توانید:

  • بررسی سئو سایت: خطاهای سئو سایت خود را شناسایی و رفع کنید.
  • تحلیل رقبا: استراتژی سئو رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید.
  • ردیابی رتبه کلمات کلیدی: رتبه کلمات کلیدی خود را در موتورهای جستجو ردیابی کنید.

4. SimilarWeb؛ ابزار بررسی ترافیک رقبا

SimilarWeb یک ابزار آنلاین برای بررسی آنلاین ترافیک سایت است که به شما یک نمای کلی از ترافیک رقیب شما و اینکه کدام کانال‌ها برای شما ارزشمندتر هستند را ارائه می‌دهد. به جای اینکه فقط ترافیک جستجو را ارائه دهد، گزارش‌های دقیقی از کل استراتژی ترافیک وب سایت دریافت خواهید کرد. پس از اینکه لینک سایت را از طریق ابزار بررسی کردید، تجزیه و تحلیل ترافیک کلی، از جمله گزارش کشور به کشور را به شما می‌دهد.

با ابزار سیمیلار وب معیارهای تعامل مانند نرخ پرش، تعداد صفحات مشاهده شده در هر بازدید، میانگین مدت زمان بازدید و منابع برتر ترافیک برای آن وب سایت را دریافت خواهید کرد. علاوه بر ترافیک ارگانیک به شما می‌گوید که کدام کلمات کلیدی پولی برای وب سایت ترافیک می‌آورند. 

در نهایت، تجزیه و تحلیل دقیقی از مخاطبان سایت، اینکه به چه نوع سایت‌های دیگری علاقه‌مند هستند، سایت‌های ارجاع دهنده برتر و لیستی از سایت‌های رقیب برای تحقیقات بیشتر دریافت خواهید کرد.

نکته: این ابزار دو نسخه رایگان و پولی دارد که نسخه رایگان این ابزار، داده‌های ترافیک مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر به گزارش‌های دقیق‌تری نیاز دارید، می‌توانید یک حساب کاربری سازمانی با قیمت گذاری سفارشی ایجاد کنید.

5. Google Search Console؛ بهترین ابزار رایگان بررسی ترافیک سایت

سرچ کنسول یک ابزار رایگان گوگل است که به شما امکان می‌دهد ترافیک سایت خود را برای موتورهای جستجوی تجزیه و تحلیل کنید. این ابزار تصویر کاملی از نحوه مشاهده سایت شما توسط موتورهای جستجو ارائه می‌دهد. Search Console  تعداد نمایش‌ها، کلیک‌ها، نرخ کلیک (CTR) و میانگین موقعیت کلمات کلیدی شما در موتورهای جستجو را نشان می‌دهد.

این به شما کمک می‌کند تا بفهمید برای چه کلمات کلیدی رتبه بالاتری دارید و چه حجم جستجو برای آنها کسب می‌کنید که به شما در بهبود ترافیک کمک کند. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که در موقعیت 11 رتبه‌بندی می‌شوید، پست وبلاگ را بهینه کرده تا سعی کنید آن را به صفحه اول نتایج جستجو منتقل کنید. این ابزار، بهترین ابزارهای بررسی ترافیک سایت رایگان است که کمک می‌کند تا ببینید کدام صفحات ایندکس شده‌اند و آیا خطایی وجود دارد یا خیر. 

سرچ کنسول بهترین ابزار بررسی ترافیک

افزونه های سئو به شما کمک می‌کنند تا با انجام مجموعه‌ای از اقدامات سئو یا بهینه سازی موتورهای جست و جو (Search Engine Optimization) و در نتایج موتورهای گوگل زودتر از سایر رقبا به مخاطبان نشان داده شوید. یکی از این افزونه‌ها رنک مث است که با قابلیت‌هایی مانند آنالیز سئو،  ادغام با سرچ کنسول و رنک ترکر به بهترین پلاگین سئو تبدیل شده است.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه رنک مث، افزونه Rank Math
دسته بندی : افزونه سئو
13727
فروش
90%
رضایت

6. SEO PowerSuite

SEO PowerSuite مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای دسکتاپ است که برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌ برای موتورهای جستجو طراحی شده است. این مجموعه شامل چهار ابزار اصلی است: Rank Tracker، Website Auditor، SEO SpyGlass و LinkAssistant. ابزار Rank Tracker با تحقیق کلمات کلیدی و ردیابی رتبه نقش مهمی در جذب ترافیک ارگانیک و بهبود رتبه و افزایش ترافیک وب‌سایت ایفا می‌کند. به علاوه ترافیک ارگانیک وب‌سایت و رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و منابع ترافیک را شناسایی کنید.

این ابزار بررسی ترافیک ارگانیک داشبوردی غنی از داده با نمودارها و جداول متعدد دارد که به طور پیش فرض، این داشبورد اطلاعاتی در مورد دامنه پروژه نشان می‌دهد. با این حال، می‌توانید هر URL که بخواهید را برای بررسی ترافیک ارگانیک، کلمات کلیدی، تعداد بک لینک‌ها و قدرت دامنه (جایگزین SEO PowerSuite برای PageRank) وارد کنید. 

7. Google Analytics: بررسی رایگان ترافیک سایت

گوگل آنالتیکس یکی از پیچیده‌ترین و معتبرترین ابزارهای تجزیه و تحلیل وب در بازار است. این ابزار رایگان و رابط کاربری آن آسان است و آمار دقیقی در مورد رفتار بازدیدکنندگان سایت شما را ارائه می‌دهد. این ابزار بررسی آنلاین ترافیک سایت، بازدیدها، بازدید از صفحه، زمان صرف شده در سایت، نرخ پرش و بسیاری از شاخص‌های کلیدی عملکرد کلیدی را ارائه می‌دهد.

  • ردیابی میزان تبدیل هر بخش سایت: می‌توانید اقداماتی مانند پر کردن فرم، ثبت نام در خبرنامه یا خرید محصول را در نظر بگیرید و Google Analytics به شما می‌گوید که با چه تعداد از بازدیدکنندگان برای هر المان اقداماتی را انجام داده‌اند. این یک راه موثر برای اندازه‌گیری بازگشت سرمایه تلاش‌های بازاریابی شما است.
  • تجزیه و تحلیل رفتار کاربر: Google Analytics به شما دانش دقیقی در مورد نحوه تعامل کاربران با سایت شما می‌دهد. می‌توانید صفحات محبوب‌، مسیرهایی که کاربران در سایت دنبال می‌کنند و زمان خروج آنها را شناسایی کنید. این اطلاعات به شما در بهینه‌سازی تجربه کاربری و افزایش نرخ تبدیل کمک کند.
  • بخش‌بندی مخاطب: با گوگل آنالتیکس مخاطبان خود را بر اساس معیارهای مختلفی مانند جمعیت شناسی، جغرافیا، رفتار تقسیم‌بندی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را برای برآوردن نیازها و علایق آنها سفارشی کنید.
  • گزارش‌های سفارشی: با Google Analytics، می‌توانید گزارش‌های سفارشی برای ردیابی معیارهایی که برای شما مهم‌تر هستند ایجاد کنید. همچنین می‌توانید این گزارش‌ها را طوری برنامه‌ریزی کنید که به طور خودکار با تعدادی که تعیین می‌کنید به صندوق ورودی شما ارسال شوند.

بررسی ترافیک سایت با گوگل آنالتیکس

8. Fathom؛ بررسی ترافیک با امکان دور زدن مسدود کننده تبلیغات

تقریباً 43 درصد از کاربران اینترنت از مسدودکننده‌های تبلیغات استفاده می‌کنند، به این معنی است که اکثر ابزارهای تجزیه و تحلیل ترافیک  فقط می‌توانند داده‌ها را برای حدود نیمی از بازدیدکنندگان شما ارائه دهند. با این حال، Fathom روشی را برای دور زدن مسدودکننده‌های تبلیغات ارائه داده که به شما کمک می‌کند تا تمام داده‌های ترافیک خود را مشاهده کنید؛ در حالی که از حریم خصوصی بازدیدکنندگان خود محافظت کنید. داده‌هایی که Fathom در مورد بازدیدکنندگان، بازدیدها، میانگین زمان حضور در سایت، نرخ پرش، تکمیل رویدادها و سایر معیارها نشان می‌دهد فوق‌العاده دقیق است.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم، عاشق زندگی، نوشتن، نقاشی و صد البته مهارت‌ها و تجربه های جدید :)
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
بازیابی رمز دوم تلگرام در کمتر از 1 دقیقه!
رمز دوم تلگرام یک روش برای افزایش امنیت حساب کاربری تان است تا از ورود افرادی که به هر طریقی قصد ورود به حسابتان را دارند جلوگیری کنید به این ترتیب حتی اگر کسی به گوشی شما دسترسی داشته باشد نمی تواند وارد حساب شما شود و باید رمز دومی که برای تگرام قرار دادید را داشته باشند.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.