ایکون
قالب اکسترا
120 وبسایت آماده شرکتی و فروشگاهی
فقط با 1,159,000 تومان
مشاهده و خرید
طراحی نوار پیشرفت در المنتور
آموزش افزونه‌ها

چگونه نوار پیشرفت را به سایت اضافه کنیم؟

یکی از المان‌های جذاب در المنتور، نوار پیشرفت یا Progress Bar است که تاثیر زیادی در تجربه کاربران دارد. در این مقاله نحوه استفاده از دو سبک مختلف نوار پیشرفت را آموزش می‌دهیم.

0
30 مهر 1401
آخرین بروزرسانی: 17 مرداد 1403

افزونه المنتور دارای المان‌های متنوعی است و می‌توانید امکانات مختلفی رابه سایت اضافه کنید.یکی از المان‌های پرطرفدار المنتور، Progress Bar یا نوار پیشرفت است که برای نشان دادن میزان پیشرفت یک کار استفاده می‌شود. نوار پیشرفت به خصوص برای ساخت صفحه رزومه و وبلاگ، کاربرد دارد.

کاربرد نوار پیشرفت چیست؟

نوار پیشرفت دارای کاربردهای مختلفی است، به عنوان مثال اگر یک صفحه رزومه دارید برای نشان دادن میزان تخصص در یک صفحه رزومه کاربرد دارد. همچنین اگر یک سایت وبلاگی دارید این المان را می‌توانید به مقاله‌ها اضافه کنید تا کاربران هنگام خواند مقاله و اسکرول کردن صفحه متوجه میزان محتوای خوانده شده شوند.

نموه نوار پیشرفت در ساخت صفحه رزومه

استفاده از نوار پیشرفت تاثیر زیادی در تجربه کاربری دارد و کاربر می‌داند که چه قدر از محتوا باقی مانده است و احتمالا چه قدر زمان نیاز دارد تا صرف خواندن ادامه مقاله کند و مانع از ترک زودهنگام او می‌شود.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه المنتور، دانلود افزونه Elementor Pro
دسته بندی : افزونه صفحه ساز وردپرس
23257
فروش
88%
رضایت

چگونه یک نوار پیشرفت به سایت اضافه کنیم؟

برای اضافه کردن المان نوار پیشرفت در سایت، صفه مورد نظر را با المنتور باز کنید و المان Progress Bar یا نوار پیشرفت را در لیست ابزارها جستجو کنید و به صفحه اضافه کنید.

اضافه کردن نوار پیشرفت در سایت با المنتور

بعد از اضافه کردن نوار پیشرفت به سراغ تنظیمات این المان می‌رویم:

محتوا:

  • عنوان: متن عنوانی که در بالای نوار پیشرفت نمایش داده می‌شود.
  • تگ HTML عنوان: از منوی کشویی برای تعیین عنوان نوار پیشرفت به عنوان هدر (H1-H6) استفاده کنید. همچنین می‌توانید به عنوان یک پاراگراف، span یا div برچسب گذاری کنید.
  • درصد: میزان درصد تکمیل هر آیتم را تنظیم کنید.
  • نمایش درصد: اگر می‌خواهید عدد میزان پیشرفت در نوار نشان داده شود، نمایش درصد را فعال کنید، این عدد در انتهای نوار نمایش داده می‌شود.
  • متن داخلی: متن مورد نظر برای نمایش در نوار را وارد کنید.

تنظیمات محتوا در نوار پیشرفت المنتور

استایل

برای ویرایش ظاهر نوار پیشرفت می‌توانید از سربرگ استایل موارد زیر را تنظیم کنید:

  • رنگ: رنگ نوار را تغییر دهید.
  • پس زمینه: رنگ پس زمینه نوار را انتخاب کنید.
  • رنگ متن داخلی: رنگ متنی که در نوار نمایش داده می‌شود را انتخاب کنید.
  • ارتفاع: سایز ارتفاع را تعیین کنید.
  • رنگ در متن داخلی: رنگ متن عنوانی که در بالای نوار پیشرفت نمایش داده می‌شود را انتخاب کنید.
  • تایپوگرافی: گزینه های تایپوگرافی متن عنوان مانند نوع فونت، وزن فونت، استایل، فاصله بین حروف و… را تنظیم کنید.

تنظیمات استایل در bar progress

 

تنظیمات پیشرفته

  • فاصله: حاشیه المان انتخاب شده در بالا، راست، پایین و چپ را تنظیم کنید. مقادیر مثبت فضا را افزایش و مقادیر منفی فضا را کاهش می‌دهند.
  • پدینگ: این قسمت برای تعیین فضای بین محتوا و حاشیه با عناصر دیگر کاربرد دارد و می‌توانید مقادیر بالایی، راست، پایین و چپ را تنظیم کنید.
  • عرض: پهنای ویجت را از بین عرض کامل (100%)، درون خطی (خودکار) یا سفارشی انتخاب کنید.
  • عرض کامل: تمام عرض را در بر می‌گیرد.
  • شناسه css: در صورت نیاز از کلاس‌های css اختصاصی استفاده کنید.
  • پس زمینه: نوع پس زمینه که به صورت گرادیانت و یا رنگ ثابت است را انتخاب کنید.
  • و…

تنظیمات پیشرفته در نوار پیشرفت

تنظیمات ردیاب نمایش نوار پیشرفت

همانطور که گفتیم یک روش استفاده از نوار پیشرفت این است که در بالای صفحه، برا نمایش میزان اسکرول یک صفحه قرار گیرد و با اسکرول کردن کاربر، نوار پیشرفت پر می‌شود. برای استفاده از این المان در قسمت ویجت‌ها یک ردیاب نوار پیشرفت را به صفحه اضافه کنید.

اضافه کردن نوار ردیاب پیشرفت در المنتور

در ردیاب نوار پیشرفت می‌توانید استایل و تب پیشرفته را همانند بالا تنظیم کنید و برای تنظیمات محتوا این المان موارد زیر را انجام دهید:

  • نوع ردیاب: می‌توانید نوع ردیاب را به صورت افقی یا دایره تعیین کنید.
  • پیشرفت نسبت به: نمایش میزان پیشرفت را بر اساس کل صفحه، محتویات نوشته و سلکتور انتخاب کنید.
  • جهت یابی: نمایش میزان پیشرفت از سمت راست و چپ را تنظیم کنید.

کار کردن با المان‌های المنتور بسیار ساده است و با تنظیماتی که دارد، می‌توانید المان‌های مختلف مانند نوار پیشرفت را به سایت اضافه کنید. در صورتی که سوالی دارید در قسمت دیدگاه‌ها از ما بپرسید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و علاقه مند به دنیای کلمات و نوشتن هستم. یادت باشه اگر امید داشته باشی هیچ وقت دیر نیست.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها است که این موارد را در این مقاله به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
بنر
آموزش رنک مث؛ تنظیمات صفر تا 100 کاملا کاربردی
در آموزش رنک مث، شما را با نحوه نصب و راه اندازی آن آشنا خواهیم کرد تا بتوانید براحتی اصلی ترین تنظیمات سئو را برای سایت وردپرسی خود انجام دهید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.