ایکون
ارزان ترین دامنه IR ایران
راست چین کلود
فقط 25 هزار تومان
ثبت دامنه
چطور یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم؟
راه اندازی کسب و کار

چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم؟

در سراسر وب آموزش‌های زیادی برای نحوه طراحی سایت فروشگاهی و اینکه چطور یک فروشگاه آنلاین یا خرده فروشی اینترنتی طراحی کنید، وجود دارند؛ اما جایی اشاره نشده که چطور می‌توانید یک فروشگاه آنلاین موفق راه اندازی کنید تا شما را به سود برساند. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله تمام چیزی که برای راه اندازی آنلاین شاپ نیاز دارید را بیاوریم تا با رعایت مجموعه‌ای از اصول، این دغدغه را به یک فرصت تبدیل کنید.

0
14 تیر 1403
آخرین بروزرسانی: 31 مرداد 1403

آمار نشان می‌دهد که در حال حاضر فروشگاه‌های آنلاین زیادی در کشور مشغول به فعالیت هستند؛ اما همه آنها به موفقیت نرسیده‌اند. اما آنلاین شاپ‌های کوچک، چگونه توانسته‌اند به یک فروشگاه الکترونیکی موفق با درآمد بالا تبدیل شوند؟ چطور شروع کرده یا چه نکاتی را رعایت کرده‌‌اند که اکنون در جایگاه عالی قرار دارند؟ برای ساخت آنلاین شاپ موفق فقط کافی است مجموعه‌ای از نکات مهم و کلیدی را رعایت کنید.

خب چگونه یک آنلاین شاپ راه‌ اندازی کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل مراحل راه‌ اندازی آنلاین شاپ بپردازیم تا ببینید که راه‌اندازی و به سود رساندن آن خیلی هم کار سختی نیست. در واقع اگر بخواهید راه اندازی آنلاین شاپ را از ابتدا شروع کنید این مقاله برای شما است.

چطور یک آنلاین شاپ (Online Shop) بزنیم؟

اگر شما هم ایده‌ای به ذهنتان رسیده است و فکر می‌کنید قرار است به یک آنلاین شاپ موفق تبدیل شود، اولین سوالی که برایتان پیش می‌آید این است که چگونه یک آنلاین شاپ راه‌ اندازی کنیم؟ واقعیت این است که راه‌‌اندازی آنلاین شاپ کار سختی نیست اما برای داشتن یک آنلاین شاپ موفق باید چالش‌های زیادی را پشت سر بگذارید. بنابراین نمی‌توانید خیلی عجولانه و سریع و بدون بررسی‌های اولیه و طی کردن درست مسیر تصمیم بگیرید.

راه‌ اندازی آنلاین شاپ کار سختی نیست اما باید طبق اصول و مراحل خاص خودش انجام شود. اگر تصمیمتان جدی است و فکر می‌کنید ایده ساخت آنلاین شاپ شما قرار است شما را صاحب یک فروشگاه الکترونیکی موفق کند، در بخش بعدی با ما همراه باشید.

مراحل راه‌ اندازی آنلاین شاپ موفق

شاید راه‌اندازی یک سایت کار خیلی سختی نباشد و در کمتر از چند روز، یک سایت کامل داشته باشید. اما واقعیت این است که داشتن یک سایت، به معنی داشتن یک آنلاین شاپ پرسود نیست. ممکن است حتی یک فروش هم در طی ماه نداشته باشید و در نهایت مجبور به بستن سایت خود شوید. راه‌ اندازی آنلاین شاپ زمانی به موفقیت می‌رسد که به صورت اصولی راه‌اندازی کرده باشید و بتوانید مخاطبان هدف خود را جذب کنید. برای راه‌اندازی یک آنلاین شاپ موفق باید 10 مرحله زیر را طی کنید.

مراحل راه اندازی آنلاین شاپ؛ چطور یک آنلاین شاپ بزنیم

1. یک حوزه خاص برای فروش انتخاب کنید

اولین قدم برای راه‌ اندازی آنلاین شاپ، انتخاب یک حوزه خاص برای ارائه خدمات و محصولات (Products) است. گاهی اوقات افراد به سراغ کسب‌وکارهایی می‌روند که در آن انواع خدمات و محصولات ارائه می‌شود. در چنین شرایطی آن‌ها در یک حوزه خاص فعالیت ندارند و تمرکزشان بر روی تنها محصولات یا خدمات خاصی نیست. بنابراین کاربران و گوگل آنها را به عنوان متخصص فروش در یک حوزه نمی‌شناسند به همین دلیل اعتبار بالایی کسب نمی‌کنند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم حتما یک حوزه خاص انتخاب کنیدچون راز موفقیت شما در فروش اینترنتی، تمرکز بر یک حوزه خاص است.

این حوزه باید سه شرط لازم را داشته باشد: قابل جستجو، سودآور و علاقه زیاد مخاطبان به آن.

 2. طراحی پلن تجاری کسب‌وکار را فراموش نکنید

هر کسب و کاری که بخواهید راه‌اندازی کنید برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری بخش مهمی از آن است. در راه‌ اندازی آنلاین شاپ هم باید پیش از هر کاری روی طراحی پلن تجاری تمرکز کرده و ابعاد مختلف آنلاین شاپ را بررسی کنید. تحلیل SWOT در این زمینه کمک زیادی می‌کند تا نقاط قوت، نقاط ضعف، تهدیدها و فرصت‌های کسب‌وکارتان را به خوبی مشخص کنید.

با شناخت درست این ابعاد می‌توانید یک برنامه و هدف‌گذاری درستی برای آنلاین شاپ خود داشته باشید. فرصت‌ها و نقاط قوت در کنار هم می‌تواند به موفقیت شما در میدان رقابت کمک زیادی کند و شما را به شماره یک بازار تبدیل کند. به علاوه شناخت ضعف‌ها و محدودیت‌ها کمک می‌کند تا آنها را رفع کنید یا بدانید هنگام مواجهه با آنها چه واکنشی انجام دهید. در واقع باید سعی کنید این کمبودها را برطرف کنید تا در میان رقبا باقی بمانید.

پرسونای مخاطب و مخاطبین هدف را شناسایی کنید. چه ویزگی‌هایی دارند، جنسیت و گروه سنی آنها کدام است. مدل کسب و کار خود را انتخاب کنید، به‌علاوه نحوه درآمدزایی و بخش بندی مشتریان با تحلیل کسب و کارتان، پلن آن را طراحی کنید.

چگونه یک آنلاین شاپ طراحی کنیم؛ نحوه طراحی پلن تجاری کسب و کار

3. محصول و خدمات مناسب و سودآور انتخاب کنید

در قدم اول از چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم، یک حوزه انتخاب کردید اما در هر حوزه محصولات و خدمات مختلفی وجود دارد. چه تعداد محصول قرار است بفروشید؟ از میان این محصولات و خدمات، بهتر است ابتدا تعداد محدودی از آن‌ها را بارگذاری کنید و به مرور زمان آنها را گسترش دهید. هر چقدر محصولات انتخاب شده درست و دقیق‌تر باشد، یک قدم به موفقیت کسب‌وکارتان نزدیک می‌شوید. همچنین باید سعی کنید به سراغ محصولاتی از یک حوزه بروید که رقابت زیادی در آن وجود ندارد اما تقاضا و سودآوری آن بالا است.

4. نام برند و دامنه خود را ثبت کنید

در قدم بعدی ساخت و راه اندازی آنلاین شاپ باید یک نام مناسب برای برند خود انتخاب کنید. این نام باید مرتبط، یکتا بوده، توسط آنلاین شاپ دیگری استفاده نشده و فقط مختص به کسب‌وکار شما باشد. انتخاب نام برند برای برخی حوزه‌ها بسیار راحت است اما در حوزه‌های پر رقابت ممکن است انتخاب نام برندی که دامنه آن هم آزاد باشد، کار ساده‌ای نیست. دامنه شما هویت برندتان است سعی کنید یک دامنه کوتاه، قابل تلفظ و ساده انتخاب کنید؛ پس از انتخاب نام برند و ثبت دامنه مربوط به آن، زمان طراحی لوگو که هویت بصری کسب‌وکارتان است می‌رسد. کاربران با لوگو کسب‌وکارتان را می‌شناسند و این موضوع بسیار مهم است که یک لوگوی جذاب و قابل خواندن طراحی کنید.

5. چگونه پلتفرم مناسب برای ایجاد آنلاین شاپ انتخاب کنید؟

پلتفرم‌های مختلفی برای ایجاد آنلاین شاپ وجود دارد؛ باید ببینید کدام پلتفرم می‌تواند نیاز فروشگاه‌تان را به خوبی رفع کند. آنلاین شاپ‌ها ممکن است بخواهند در یک پلتفرم وابسته نظیر آمازون یا دیجی‌کالا فعالیت کنند یا به صورت مستقل در فروشگاه‌ساز مانند Shopify. در هر صورت، باید پلتفرم موردنظر مزایا و قابلیت‌های مختلفی مانند به‌صرفه‌ بودن، کاربرپسند بودن، راحتی استفاده و… داشته باشد. واقعیت این است که طراحی سایت اختصاصی هزینه‌بر است یا باید دانش کدنویسی داشته باشید. برای راه‌ اندازی آنلاین شاپ با کمترین هزینه و امکانات حرفه‌ای، می‌توانید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس و ووکامرس (Woocommerce) استفاده کنید. بدون اینکه کدنویسی بلد باشید می‌توانید سایت‌تان را راه اندازی کنید، تنها چیزی که نیاز دارید دامنه، هاست، قالب و افزونه‌های ضروری است.

مزیت وردپرس در راه اندازی فروشگاه آنلاین این است که امکانات و افزونه‌های متنوعی برای طراحی یک آنلاین شاپ حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد که تمام نیازهای فروشگاه شما را تامین می‌کند. درواقع وردپرس یک ایده آنلاین شاپ با سرمایه کم است. برای ساخت سایت فروشگاهی به افزونه‌هایی مانند افزونه چند فروشندگی دکان، افزونه امنیتی، پلاگین افزایش سرعت و غیره نیاز دارید.

6. چطور سایت کسب‌وکارتان را طراحی کنید؟

خب حالا چگونه آنلاین شاپ خودتان را راه اندازی کنید؟ پس از انتخاب پلتفرم مناسب، در این مرحله باید با کمک سایت‌سازها یا یک CMS مثل وردپرس یک سایت برای آنلاین شاپ خود راه‌اندازی کنید. طراحی سایت شامل دو بخش طراحی ظاهر سایت و بخش فنی سایت می‌شود. ظاهر سایت باید بتواند تجربه کاربری مناسبی را منتقل کند و المان‌های بصری جذاب به همراه رنگبندی درستی داشته باشد. برای مثال شما می‌توانید در سایت‌هایی که پلت‌های رنگی را ارائه می‌دهند رنگبندی سایت را انتخاب کنید که رنگ‌های مرتبط یا نزدیک به هم را انتخاب کنید؛ این مساله در موفقیت آنلاین شاپ شما نقش دارد. به‌علاوه در سایت محتوای مناسب قرار دهید و دسترسی به منوها و صفحات سایت برای کاربر راحت باشد.

در کل موارد زیر برای اینکه بدانید چطور یک آنلاین شاپ بزنید باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • انتخاب دامنه و هاست
  • انتخاب قالب مناسب
  • طراحی لوگو و هویت بصری
  • طراحی صفحات مختلف سایت
  • ایجاد برد کرامپ برای سایت
  • نویگیشن (Navigation) مناسب و منوی سای
  • اضافه کردن محصولات به فروشگاه سایت
  • اضافه کردن درگاه پرداخت بانکی
  • تنظیم کردن روش‌های حمل‌ونقل، مالیات
  • و…

موارد فنی سایت فروش آنلاین

  • سئو و نقشه سایت
  • بهبود سرعت و پرفورمنس صفحات
  • امنیت آنلاین شاپ اهمیت زیادی در اعتماد کاربران و موفقیت شما دارد؛ اولین اقدام فعالسازی SSL سایت است.

با طی کردن مراحل بالا به راحتی می‌توانید یک آنلاین شاپ در بستر سایت داشته باشید و حداکثر استفاده را از آن ببرید، اگر میخواهید خودتان سایتتان را راه اندازی کنید با شرکت در دوره طراحی سایت با وردپرس در زمان کوتاهی می‌توانید طراحی سایت را یاد بگیرید و خودتان سایتتان را طراحی کنید. حواستان باشد که خلاقیت ظاهری نقش مهمی در موفقیت سایت شما دارد و باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

چگونه یک آنلاین شاپ طراحی کنیم؟؛ مراحل طراحی فروشگاه الکترونیکی

7. برای اضافه کردن محصولات به فروشگاه اینترنتی چه نکاتی را رعایت کنید؟

اینکه فقط یک سایت فروشگاهی داشته باشید برای موفقیت شما کافی نیست؛ وجود محصولات در سایت و نحوه معرفی دقیق و اصولی محصولات اهمیت بیشتری دارد. بنابراین یکی از مهم‌ترین مراحل راه‌ اندازی آنلاین شاپ اضافه کردن محصولات به سایت است. اگر محصول فیزیکی دارید، از آن‌ها عکاسی صنعتی انجام دهید و توضیحات دقیقی در سایت منتشر کنید. کابرر باید پاسخ سوالاتش را در همان صفحه محصول دریافت کند؛ پس برای اینکه بدانید چطور یک آنلاین شاپ بزنید لازم است که:

  • تصاویر محصولات: تصاویر واقعی محصول، واضح .و از ابعاد مختلف باشد.
  • توضیحات محصول: متن محصول باید واضح و شفاف باشد؛ اگر نیاز است مشخصات فنی محصول را در صفحه محصول بیاورید.
  • دسته بندی محصول: محصول باید در دسته‌بندی خودش باشد.

نکته: اگر محصول دیجیتال دارید، از یک طراح گرافیک ماهر و حرفه‌ای برای طراحی تصاویر محصول خود کمک بگیرید.

8. چطور برای آنلاین شاپ بازاریابی و تبلیغات انجام دهید؟

بازاریابی بخش جدانشدنی از آنلاین شاپ و کسب‌وکارهای آنلاین است؛ با استفاده از بازاریابی و تبلیغات می‌توانید محصولات و خدمات خود را به مخاطبان هدف نشان داده و درآمد خود را چند برابر کنید برای مثال با شرکت در دوره آموزش بازاریابی محتوا آکادمی راست چین یاد بگیرید چطور محتوایی تولید کنید که باعث افزایش فروش شما شود.

داشتن استراتژی بازاریابی بسیار مهم است و در حال حاضر بسیاری از آنلاین شاپ‌ها استراتژی مشخص و کاملی دارند. بدون داشتن استراتژی بازاریابی و پایین بودن عملکرد و کیفیت سایت، هزینه کردن برای بازاریابی بی‌معنی است و نتیجه خاصی برایتان نخواهد داشت.

9. سئو فروشگاه تجارت الکترونیکی (Ecommerce Shop)

فرض کنید که در وب حضور آنلاین دارید اما صفحات شما در نتایج جستجو رتبه خوبی ندارند و شما دیده نمی‌شوید. برای اینکه در موتورهای جستجو رتبه خوبی بگیرید باید روی بهینه سازی صفحات خود کار کنید.

سئو و بهینه سازی سایت برای یک آنلاین شاپ تازه تاسیس شده حیاتی است چون هنوز کسی برند شما را نمی‌شناسد؛ زیرا کاربران نام برند کسب‌وکار شما را نمی‌دانند و اگر صفحه شما رتبه داشته باشد کاربر به سایت شما هدایت می‌شود. در واقع با سئو و بهینه‌سازی سایت، کاربران بدون دانستن نام برند، وارد سایت کسب‌وکارشان شوند. سئو یعنی سایت خود را در میدان رقابت سایت‌ها در گوگل، به صدر نتایج برسانید. هر چقدر رتبه یک سایت بهتر باشد، ترافیک و بازدیدکنندگان بیشتری وارد سایت شما می‌شوند؛ به این ترتیب احتمال فروش شما بالاتر می‌رود.

10. بعد از ساخت آنلاین شاپ، فروش آنلاین را شروع کنید

در این مرحله از راه‌ اندازی آنلاین شاپ، باید سایت خود را در دسترس عموم قرار دهید و به بازاریابی بپردازید. تمام بخش‌هایی که در کسب‌وکارتان استفاده می‌شود را بررسی کنید و اگر همه چیز درست بود، فروش محصول در سایت را شروع کنید. در واقع کاربران مختلف تمام مراحل قبلی را طی می‌کنند که به لحظه شیرین فروش برسند. هر چقدر فروش یک کسب‌وکار بیشتر باشد، درآمدش بیشتر است. اما چطور می‌توان فروش یک کسب‌وکار را افزایش دهد؟

در چنین شرایطی روش‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات کمک زیادی به شما می‌کند. همچنین اگر مشتریان شما به صورت مستقیم با شما در ارتباط هستند، مهارت‌های مذاکره هم کمک زیادی به شما می‌کند تا نظر مشتری را جلب کنید. سعی کنید بخشی از درآمد حاصل از فروش محصولات و خدمات خود را به مراحل قبلی اختصاص دهید. مثلاً می‌توانید بخشی از درآمد خود را صرف بازاریابی و تبلیغات کنید تا مخاطبان شما افزایش پیدا کنند.

11. روش حمل و نقل فروشگاه اینترنتی را انتخاب کنید

اگر در آنلاین شاپ خود محصولات فیزیکی به فروش می‌رسانید، در این مرحله از ساخت آنلاین شاپ، باید یک روش حمل و نقل انتخاب کنید. با کمک روش‌های مختلف حمل و نقل می‌توانید محصولاتی که توسط کاربران خریداری و پرداخت شده است را در کمترین زمان ممکن به دست آن‌ها برسانید.

البته حواستان باشد که منظور از انتخاب روش حمل و نقل، فقط اضافه کردن روش‌های مختلف آن به سایت نیست. بلکه باید روی روش‌های مختلف فکر کنید و ببینید که کدام روش به افزایش رضایت کاربران کمک می‌کند. همچنین اگر امکان ارسال محصول به سراسر کشور وجود ندارد، منطقه فعالیت خود را هم مشخص کنید.

یکی از راه‌کارها برای شروع و راه‌اندازی فروش آنلاین Drop Shipping است؛ در این روش که یک مدل کسب و کار آنلاین است، شما بدون نیاز به خرید محصول و پرداخت هزینه‌های انبارداری می‌توانید به درآمد و سود برسید. در دراپ شیپینگ چیست این مفهوم را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

قالب‌های وردپرس؛ راهکار اقتصادی برای راه‌ اندازی آنلاین شاپ

هزینه طراحی سایت اختصاصی با کدنویسی بالا است؛ مگر اینکه خودتان برنامه نویسی باشید که طراحی فروشگاه اینترنتی باز هم زمان زیادی از شما می‌گیرد. برای شروع راه‌ اندازی آنلاین شاپ استفاده از یک گزینه کم هزینه‌تر انتخاب بهتری است چون هزینه‌های شما را رد شروع که هیچ درآمدی ندارید کاهش می‌دهد. خرید یک قالب وردپرس امکان راه‌اندازی فروشگاه آنلاین را به یک روش ساده به شما می‌دهد. تنها چیزی که به آن نیاز دارید، این است که وارد دسته‌بندی قالب‌های وردپرس شوید و بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید. سپس تنها با چند کلیک دموی موردنظر خود را انتخاب و روی سایت راه اندازی کنید. در نهایت هم کافی است قالب را طبق نیازهای خود شخصی‌سازی کنید.

محصول پیشنهادی
بنر
قالب فروشگاهی کاوه، پوسته ووکامرس حرفه ای
دسته بندی : قالب فروشگاهی وردپرس
1753
فروش
88%
رضایت

در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه یک آنلاین شاپ راه اندازی کنیم؛ راه‌‌اندازی آنلاین شاپ با کمک وردپرس کار سختی نیست. فقط باید مجموعه‌ای از گام‌ها را پیش از راه‌اندازی سایت و بعد از آن طی کنید تا با چالش‌های بعد از راه‌ اندازی آنلاین شاپ روبرو نشوید و به راحتی بتوانید درآمد کسب کنید.

مهسا کاظمی پور | کارشناس سئو
مهسا کاظمی پور | کارشناس سئو
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
سوالات متداول

هزینه ساخت آنلاین شاپ در درجه اول به پلتفرمی بستگی دارد که انتخاب می‌کنید؛ این هزینه می‌تواند از 5 تا 100 میلیون تومان متغیر باشد. در واقع برای راه اندازی فروشگاه با استفاده از کدنویسی باید هزینه بالایی پرداخت کنید. اما اگر از سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده کنید برای شما و در شروع کار مقرون به صرفه‌تر است و احتمالا با 5 تا 10 میلیون تومان بتوانید یک سایت حرفه ای فروشگاهی طراحی کنید. هزینه راه اندازی آنلاین شاپ به موارد زیر بستگی دارد:

  • هزینه خرید هاست و دامنه
  • انتخاب قالب فروشگاهی
  • انتخاب افزونه وردپرسی
  • و غیره

طبق مطالعات شما می‌توانید از راه اندازی سایت تجارت الکترونیک حدود 42.78 درصد حاشیه سود ناخالص کسب کنید؛ اما بستگی دارد که شما چه محصولاتی انتخاب می‌کنید و قیمت گذاری آنها را چطور انجام می‌دهید. بنابراین بهتر است به دنبال فروش محصولات با حاشیه سود بالا باشید.

برای راه‌اندازی آنلاین شاپ ابتدا باید حوزه خاصی را انتخاب کنید. سپس با طی کردن 11 مرحله زیر فروشگاه آنلاین خود را طراحی کنید.

  • انتخاب یک حوزه خاص برای فروش
  • طراحی پلن تجاری کسب‌وکار
  • انتخاب محصول و خدمات مناسب
  • نام برند را تعیین کرده و دامنه خود را ثبت کنید
  • انتخاب پلتفرم مناسب برای ایجاد آنلاین شاپ
  • نحوه طراحی سایت کسب‌وکار
  • اضافه کردن محصولات به فروشگاه
  • بازاریابی و تبلیغات آنلاین شاپ
  • سئو فروشگاه تجارت الکترونیکی (Ecommerce Shop)
  • شروع به فعالیت سایت و فروش آنلاین
  • انتخاب روش حمل و نقل فروشگاه اینترنتی
مقالات مرتبط
بنر
کسب درآمد با گوشی با 12 ایده کاربردی
کسب درآمد با گوشی با وجود تعداد بالای استفاده کنندگان از موبایل یک روش پردرآمد است بیش از ۶۰% ترافیک اینترنت دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند مصرف می‌شود؛ این یک فرصت بالقوه برای شماست و می‌توانید در آرایشگاه، اتاق انتظار پزشک، خانه یا حتی در اتوبوس با گوشی که در دست دارید درآمد کسب کنید. در ادامه ...
بنر
44 ایده خلاقانه برای راه‌اندازی سایت فروشگاه اینترنتی
با افزایش خرید اینترنتی در ایران یک فرصت عالی راه اندازی کسب و کار، داشتن یک سایت فروشگاهی است. اگر به دنبال کسب درآمد بالا و یافتن بهترین ایده برای راه اندازی سایت فروشگاهی هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. احتمالا یک ایده برای آنلاین شاپ در این مقاله پیدا می کنید.
بنر
آنچه در مورد مجوزهای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید بدانید
دریافت اینماد و نشان ملی ثبت معروف ترین مجوز برای کسب و کار اینترنتی هستند. با دریافت این مجوزها می توانید اعتماد کاربرانتان را جلب کنید و میزان فروشتان را بالا ببرید. همچنین اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی به منظور جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی درگاه ملی مجوزهای کشور را راه اندازی کرده تا ...
بنر
آموزش دریافت اینماد (نماد الکترونیکی)
اینماد نشانی است که سازمان توسعه تجارت الکترونیکی به سایت های فروشگاهی می دهد تا از حقوق مصرف کنندگان حمایت کند و شما به عنوان یک فروشگاه اینترنی باید این نشان را در سایت خود داشته باشید. برای اینکه شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی را بدانید و با مراحل اخذ آن آشنا شوید در این مقاله همراه ما ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.