ایکون
قالب اکسترا
120 وبسایت آماده شرکتی و فروشگاهی
فقط با 1,159,000 تومان
مشاهده و خرید
افزودن آیکون در المنتور
آموزش افزونه‌ها

آموزش اضافه کردن آیکون در المنتور

یکی از قابلیت‌های افزونه المنتور پرو، امکان اضافه کردن و دانلود آیکون سفارشی است. در این مقاله نحوه افزودن آیکون در المنتور را با دو روش یعنی استفاده از کتابخانه Font Awesome و دانلود آیکون از سایت‌های مرجع را توضیح می‌دهیم.

0
28 شهریور 1403
آخرین بروزرسانی: 02 آبان 1403

آیکون‌ها از عناصر بصری و پرکاربرد یک سایت محسوب می‌شوند. افزونه المنتور یک کتابخانه بزرگ از آیکون‌های Font Awesome دارد؛ اما ممکن است بخواهید آیکون‌های سفارشی و دلخواه خودتان را به این مجموعه اضافه کنید. اضافه کردن آیکون سفارشی به المنتور کار ساده‌ای است و در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود. تنها کافی است آیکون موردنظرتان را دانلود و آن را با کمک صفحه‌ساز به سایت اضافه کنید. در این مقاله قصد داریم نحوه اضافه کردن آیکون در المنتور را توضیح دهیم.

ساخت آیکون سفارشی در المنتور

یکی از بخش‌های جذاب در آموزش المنتور ساخت آیکون‌های سفارشی است. برای افزودن آیکون‌ های دلخواه به صفحات سایت‌تان، ابتدا باید آیکون موردنظر را دانلود و سپس آن را به المنتور اضافه کنید؛ به این منظور مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول) پیدا کردن و دانلود آیکون‌ برای المنتور

اولین قدم برای اضافه کردن آیکون‌ در المنتور، دانلود آیکون از سایت‌های مرجع است. اگر آیکون‌های Font Awesome به دردتان نخورد، به سراغ دانلود از سایت‌های مرجع بروید. چندتا از بهترین سایت‌های دانلود آیکون عبارتند از:

  • سایت iconmonstr
  • سایت flaticon
  • سایت dryicons
  • سایت Icons
  • سایت iconfinder

کافی است وارد سایت‌های بالا شده و یک کلید واژه از موضوع موردنظر را جستجو کنید. سپس از میان هزاران آیکون، یکی را انتخاب و فایل SVG آن را دانلود کنید.

در مرحله اول اضافه کردن آیکون به المنتور کافی است آیکون موردنظرتان را از یکی از سایت‌های بالا که معرفی شد، دانلود کنید. برای مثال، ما به دنبال یک آیکون کیف پول در سایت iconfinder می‌گردیم. برای این کار، ابتدا آدرس سایت iconfinder را در مرورگر باز کنید. در کادر جستجوی آن کلمه airplane را جستجو کنید تا نتایج آن نمایش داده شود. سپس آیکون موردنظر را با توجه به سایز موردنیاز انتخاب و دانلود کنید. یک فایل زیپ برای شما شروع به دانلود می‌کند.

دانلود آیکون از سایت مرجع و اضافه کردن آیکون در المنتور

 

مرحله دوم) اضافه کردن آیکون به المنتور

در این بخش برای اضافه کردن آیکون سفارشی به المنتور باید مراحل زیر را طی کنید.

  1. وارد پیشخوان وردپرس شوید و از طریق منوی المنتور > آیکون‌های سفارشی را باز کنید.

افزودنه آیکون به المنتور از طریق آیکون‌های سفارشی

2. سپس گزینه افزودن جدید (Add New) را انتخاب کنید.

3. در صفحه جدید نامی برای مجموعه آیکون خود انتخاب کنید.

 

4. فایل آیکون‌ های سفارشی را آپلود کنید.

5. بعد از آپلود آیکون‌ها روی دکمه انتشار با Publish کلیک کنید.

نکته: به یاد داشته باشید باید ابتدا برای اضافه کردن آیکون در المنتور باید آیکون دانلود شده را به فرمت SVG تبدیل کنید؛ که برای این کار می‌توانید از ابزار SVG Converter استفاده کنید.

مرحله سوم) استفاده از آیکون در صفحات سایت

پس از آپلود آیکن‌ها در المنتور، می‌توانید در بخش‌های مختلف سایت از آنها استفاده کنید. کافی است از میان کتابخانه مربوط به آیکون‌ها، فایل‌های آپلود شده را انتخاب کنید. البته کتابخانه آیکون المنتور، به شما امکان دسترسی به بیش از 1500 فونت رایگان Font Awesome 5 را فراهم می‌کند. این آیکون‌ها در سایت Font Awesome هم وجود دارند و کافی است کد مربوط به آن را برای نمایش در بخش دلخواه صفحه وارد کنید. برای دسترسی به این آیکون‌ها کافی است در بخش المان‌ها، ویجت‌ Icon را به صفحه اضافه کرده و مانند تصویر زیر آیکون موردنظرتان را از کتابخانه Font Awesome انتخاب کنید.

اضافه کردن آیکون به المنتور از کتابخانه Font Awesome

در این مقاله به طور کامل نحوه اضافه کردن آیکون در المنتور را توضیح دادیم. اگر سوالی در مورد این مقاله دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم؛ به یاد داشته باشید امکان افزودن آیکون‌های سفارشی فقط در المنتور پرو وجود دارد پس قبل از اینکه مراحل را طی کنید لازم است افزونه Elementor Pro را تهیه کنید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه المنتور، دانلود افزونه Elementor Pro
دسته بندی : افزونه صفحه ساز وردپرس
23312
فروش
88%
رضایت
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم، عاشق زندگی، نوشتن، نقاشی و صد البته مهارت‌ها و تجربه های جدید :)
سوالات متداول

برای افزودن آیکون‌های متحرک به المنتور، می‌توانید از چند روش استفاده کنید:

  • استفاده از ویجت‌های پیش‌ساخته: برخی از تم‌ها و افزونه‌های المنتور، ویجت‌هایی با آیکون‌های متحرک پیش‌ساخته ارائه می‌دهند.
  • اضافه کردن فایل‌های GIF: می‌توانید فایل‌های GIF متحرک را به عنوان پس‌زمینه یا تصویر آیکون خود استفاده کنید.
  • استفاده از کدهای CSS: برای ایجاد انیمیشن‌های سفارشی، می‌توانید از کدهای CSS و جاوا اسکریپت استفاده کنید.

منابع بسیاری برای یافتن آیکون‌های رایگان وجود دارد. برخی از محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • Flaticon: یکی از بزرگترین پایگاه‌های داده آیکون‌های وکتور رایگان است.
  • Font Awesome: مجموعه‌ای از آیکون‌های وب است که به صورت فونت ارائه می‌شوند.
  • Google Fonts: علاوه بر فونت‌ها، آیکون‌های رایگان نیز ارائه می‌دهد.
  • Iconfinder: یک موتور جستجوی قدرتمند برای یافتن آیکون‌های مورد نظر شما است.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع در سایت)
آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها است که این موارد را در این مقاله به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
بنر
آموزش رنک مث؛ تنظیمات صفر تا 100 کاملا کاربردی
در آموزش رنک مث، شما را با نحوه نصب و راه اندازی آن آشنا خواهیم کرد تا بتوانید براحتی اصلی ترین تنظیمات سئو را برای سایت وردپرسی خود انجام دهید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.