ایکون
ارزان ترین دامنه IR ایران
راست چین کلود
فقط 25 هزار تومان
ثبت دامنه
قالب رایگان رستوران
نقد و بررسی

معرفی 6 تا از بهترین قالب های رایگان رستوران

داشتن وب‌سایت برای هر کسب و کاری به خصوص رستوران و کافه ضروری است. تا همین چند سال پیش بیشتر سفارش‌ها به‌صورت حضوری و تلفنی انجام می‌شد؛ اما حالا با ظهور اینترنت، دیگر کاربران می‌توانند از طریق سایت، هر غذایی را که بخواهند سفارش بدهند؛ حتی یک شیشلیک خوشمزه! برای طراحی یک سایت رستوران جذاب می‌توانید از قالب‌ های رایگان استفاده کنید که در ادامه آورده‌ایم.

0
17 تیر 1403
آخرین بروزرسانی: 13 شهریور 1403

اولین قدم برای اینکه مشتریان بتوانند یک راه ارتباطی مناسب با شما داشته باشند طراحی وب‌سایت رستوران است. همان‌طور که یک مغازه نیاز به طراحی دکور دارد، یک وب‌سایت هم باید از یک قالب مناسب و بهینه استفاده کند. اگر در ابتدای راه هستید و بودجه کافی برای طراحی سایت رستوران یا کافی شاپ خود ندارید، استفاده از قالب رستوران رایگان بهترین راه‌حل برای شما است.

در این مقاله چندتا از بهترین قالب رایگان برای سایت رستوران را معرفی می‌کنیم که امکانات اولیه برای طراحی یک سایت رستوران را به شما می‌دهند. در ادامه نیز 3 تا از بهترین قالب‌های پولی (پریمیوم) را معرفی می‌کنیم تا در صورت نیاز امکانات آن‌ها را بررسی کرده، با قالب‌های رایگان مقایسه‌ کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

مهم‌ترین ویژگی‌های یک قالب رستوران رایگان کدامند؟

انتخاب قالب رایگان وردپرس برای رستوران تاثیر مهمی در جذب مشتریان و افزایش فروش دارد. یک قالب رستوران همانند یک سایت آماده باید ویژگی‌هایی مانند طراحی زیبا و جذاب، واکنش‌گرایی یا ریسپانسیو بودن برای نمایش در دستگاه‌های مختلف، سهولت استفاده و تجربه کاربری (UX) و ظاهر زیبا (UI)، قابلیت شخصی‌سازی طبق نیازها، بهینه بودن از نظر سرعت و SEO، و سازگاری با افزونه‌های مختلف داشته باشد. همچنین، بهتر است که قالب رایگان انتخاب شده با افزونه‌های رایجی مانند WooCommerce، WPForms و Yoast SEO سازگاری کامل داشته باشد تا بتوان به‌راحتی وب‌سایت را گسترش داد و امکانات بیشتری به آن اضافه کرد.

بهترین قالب‌رستوران رایگان

در این بخش بهترین قالب رایگان برای رستوران را به همراه امکانات معرفی می‌کنیم تا بتوانید انتخاب من

1. قالب Astra؛ پر سرعت‌ترین و سبک‌ترین قالب رستوران رایگان

یک قالب چندمنظوره با طراحی ساده و قابل‌ سفارشی سازی است که انعطاف پذیری آن بالا بوده و برای طراحی انواع رستوران‌ها مناسب است. نسخه رایگان این قالب در سایت اصلی آن بیش از 2 میلیون نصب دارد و نسخه پریمیوم آن در سایت راست‌چین با بیش از 9 هزار فروش موفق در دسترس است . این قالب چندمنظوره از نظر سئو بهینه شده و برای طراحی وب‌سایت‌های رستوران، کافه و فست‌فود مناسب است. این قالب سبک پرفورمنس عالی داشته و تنظیمات هدر، تایپوگرافی و رنگبندی، بلاگ آن قابل تغییر هستند.

آسترا؛ سبک ترین قالب رایگان رستوران

دانلود رایگان قالب آسترا 

2. قالب Foodica Lite؛ قالب آماده سایت رستوران

این قالب وردپرسی در دو نسخه رایگان و پولی ارائه شده است. از ویژگی‌های مهم این قالب می‌توان به اسلایدر نمایش عکس، سازگاری با گوتنبرگ، ریسپانسیو در دستگاه‌های مختلف، سازگاری کامل با ووکامرس، بخش نظرات و… اشاره کرد. با استفاده از بلوک‌های دستور غذا می‌توانید دستورالعمل‌های پخت‌وپز غذا شامل مراحل پخت و تصاویر را ایجاد کنید. همچنین می‌توانید زمان پخت‌وپز و سختی آن را نیز برای کاربران خود مشخص کنید. به دلیل کدنویسی تمیز و بهینه‌ای که دارد هم از نظر سرعت و هم سئو جزو بهترین قالب‌های رایگان رستوران وردپرس به شمار می‌رود.

قالب Foodica Lite؛ قالب رستوران رایگان

دانلود رایگان قالب Foodica Lite 

3. قالب Zakra؛ قالب رستوران رایگان سازگار با المنتور

یک قالب وردپرس چندمنظوره با طراحی زیبا و قابلیت تنظیمات گسترده است که امکانات متنوعی را برای رستوران‌ها فراهم می‌کند و برای طراحی یک سایت رستوران جذاب و حرفه‌ای انتخاب مناسبی است. نسخه رایگان قالب Zakra ویژگی‌هایی مانند سازگاری با WooCommerce، پشتیبانی از صفحه‌سازهای Gutenberg و المنتور، هدر چسبان و شفاف را دارد.

البته از نقاط ضعف نسخه رایگان می‌توان به عدم پشتیبانی، محدودیت فضای (مارجین و پدینگ) و عدم وجود هوک برای توسعه‌دهندگان سایت اشاره کرد که نسخه پولی این محدودیت‌ها را ندارد؛ در حالی که نسخه پرو امکاناتی مانند طراحی سربرگ بالا، طراحی سربرگ اصلی، و طراحی محیط هدر را به طور کامل دارد. به‌هرحال برای دانلود رایگان این قالب رستوران یا انتخاب نسخه پرو باید نیازهای خود را در نظر بگیرید.

دانلود رایگان قالب Zakra 

4. قالب رستوران رایگان Rosa Lite

یک قالب وردپرس رایگان و زیباست که برای رستوران‌ها، کافه‌ها، و سایر مشاغل ارائه خدمات غذا طراحی شده است. این قالب رستوران رایگان طراحی مدرن و جذابی دارد و امکانات زیادی را برای نمایش منوی غذا، گالری تصاویر، رزرو میز، و نمایش نقشه مکانی رستوران فراهم می‌کند. Rosa Lite امکاناتی مانند سفارشی‌سازی آسان، پشتیبانی از WooCommerce برای ایجاد فروشگاه آنلاین، سازگاری با افزونه‌های معروف مانند WPForms و Yoast SEO، و پشتیبانی از ترجمه چندزبانه دارد. این قالب به‌صورت رایگان قابل‌دسترسی است و به کاربران امکان می‌دهد تا با هزینه کمتر، وب‌سایت شگفت‌انگیز و قابل‌اعتمادی برای کسب‌وکارهای خود ایجاد کنند.

قالب Rosa Lite؛ قالب رستوران رایگان

5. قالب Bistro Lite

یک قالب رستوران رایگان و معتبر برای رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها و هر نوع کسب‌وکاری در صنعت خدمات غذایی است. این قالب با طراحی ساده و جذاب خود، امکان ایجاد یک وب‌سایت حرفه‌ای و جذاب برای کسب‌وکارهای مشابه را فراهم می‌کند. Bistro Lite امکانات سفارشی‌سازی فراوانی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد ظاهر و عملکرد وب‌سایت خود را به‌ دلخواه تغییر دهند. این قالب وردپرس قابلیت نمایش منوی غذا، گالری تصاویر، اطلاعات تماس، و امکانات رزرو میز است. این قالب رایگان برای سایت رستوران، Bistro Lite سازگاری کامل با افزونه‌های معروف وردپرس مانند WooCommerce ،WPForms و Yoast SEO دارد که این امکان را به کسب‌وکارها می‌دهد تا وب‌سایت خود را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کنند و بهینه‌سازی SEO را بهبود ببخشند. به کمک Bistro Lite، کسب‌وکارهای خدمات غذایی می‌توانند حضور آنلاین قوی‌تری داشته باشند و با مشتریان خود ارتباط بیشتری برقرار کنند.

قالب Bistro Lite؛ قالب رایگان برای سایت رستوران

6. قالب Neve؛ قالب رایگان رستوران سازگار با انواع صفحه ساز

یک قالب سریع و سبک با طراحی زیبا که امکانات متنوعی برای ساخت سایت رستوران ارائه می‌دهد. این قالب قابلیت سفارشی‌سازی بالا و سازگاری با انواع رستوران‌ها را دارد. قالب Neve با پلاگین‌های معروف صفحه سازی؛ چون المنتور، Divi و Beaver Builder کاملاً سازگار است که ازاین‌جهت می‌توانید روی تمامی بخش‌های سایت خود کنترل کامل داشته باشید. نیو یکی از بهترین قالب های رایگان المنتور است که نسخه فارسی آن نیز در دسترس است.

قالب Neve؛ قالب رستوران رایگان

دانلود رایگان قالب Neve 

بهترین قالب‌ رستوران و کافه پریمیوم

انتخاب یک قالب مناسب برای سایت رستوران یا کافه‌، می‌تواند نقش مهمی در جذب مشتریان و افزایش فروش شما داشته باشد. بعد از آشنایی با بهترین قالب رستوران رایگان در ادامه، سه نمونه از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین  قالب‌ رستوران و کافه در سایت راست‌چین را به شما معرفی می‌کنیم.

قالب Lafka؛ پوسته سفارش آنلاین غذا

قالب Lafka، انتخابی ایده‌آل برای رستوران‌ها، کافه‌ها و فست‌فودهایی است که به دنبال داشتن یک وب‌سایت زیبا، کارآمد و کاربرپسند هستند. طراحی مدرن و رنگ‌های جذاب سبب بیش از 700 فروش موفق و رضایت 80 درصدی بین کاربران شده که این موضوع نشانگر کیفیت و قدرت بالای این قالب است. این قالب در حال حاضر دارای 6 دموی مختلف است که با انتخاب هر کدام از آن‌ها می‌توانید باز هم تغییرات دلخواه خود را در آن قالب ایجاد کنید. قالب لافکا دارای قابلیت انتخاب یک محصول با چند ویژگی مختلف است؛ یعنی کاربر به‌وسیله آن می‌تواند یک پیتزا را در دو سایز متفاوت سفارش دهد. گالری تصاویر، طراحی واکنش‌گرا، قابلیت شخصی‌سازی بالا و… هم از ویژگی‌های مختلف این محصول هستند.

قالب لافکا

 قالب لافکا    پیش نمایش قالب Lafka

قالب Pizzaro؛ قالب رستوران و فست فود

قالب Pizzaro با داشتن بیش از 150 صفحه اصلی و صفحات داخلی مختلف برای فست فودها گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌رود. از قابلیت‌های پیزارو می‌توان به صفحات ریسپانسیو، مشاهده سریع محصولات، آیکن‌های اختصاصی، سازگاری با درگاه‌های پرداخت ایرانی، چندین سبک نمایش محصول و… اشاره کرد. پیزارو با بسته نصبی آسانی که دارد در چند کلیک تمامی قالب را در آدرس دامنه شما پیاده‌سازی خواهد کرد. این قالب با بیش از 300 فروش و رضایت 70 درصدی یکی از قالب‌های محبوب رستورانی سایت راست‌چین به شمار می‌رود.

قالب Pizzaro قالب سایت رستوران

 قالب Pizzaro    پیش نمایش قالب Pizzaro

قالب Foodota؛ قالب رستوران مشابه اسنپ فود

قالب Foodota، برای رستوران‌هایی که به دنبال راه‌اندازی یک سیستم سفارش آنلاین غذا مشابه اسنپ فود هستند، ایدئال است. این قالب با بهره‌گیری از پلاگین المنتور و با داشتن طراحی مدرن و کاربرپسند، به شما کمک می‌کند تا به‌سادگی، یک سیستم سفارش آنلاین غذا را برای رستوران خود راه‌اندازی کنید و به مشتریان خود امکان سفارش آنلاین غذا را بدهید. از جمله ویژگی‌های این قالب می‌توان به طراحی واکنش‌گرا، پنل فروشندگی برای رستوران دارها، سیستم کمیسیون پیشرفته، فیلتر رستوران بر اساس موقعیت مشتری و… اشاره کرد. فودوتا تا به اینجا حدود 200 فروش با رضایت 72 درصدی داشته است.

قالب فودوتا قالب پرمیوم رستوران

 قالب Foodota     پیش نمایش قالب Foodota

بالاخره قالب رایگان یا پولی؟

همان‌طور که گفتیم اگر در شروع کار هستید و می‌خواهید با هزینه بسیار کمتر سایت رستوران خود را راه‌اندازی کنید می‌توانید از قالب رستوران رایگان استفاده کنید. البته استفاده از قالب‌های رایگان علاوه بر مزایایی که دارد مجموعه‌ای از معایب و ریسک‌ها را نیز به دنبال دارد که در ادامه آنها را آورده‌ایم:

معایب قالب‌ رستوران رایگان

در صورت استفاده از قالب رایگان برای سایت رستوران نمی‌توانید انتظار امکانات حرفه‌ای را برای سایت‌تان داشته باشید. به علاوه با محدودیت‌های زیر روبرو خواهید شد:

  • احتمال ویروسی شدن سایت شما و مواجهه شدن با مشکلات، درصورت دانلود قالب رایگان رستوران از منابع نامعتبر
  • امکان توسعه و شخصی سازی کمتر قالب
  • عدم پشتیبانی و رفع مشکلات
  • امکان ویروسی شدن سایت در صورت دانلود قالب نال شده (Nulled Theme) از مرجع نامعتبر
  • عدم آپدیت و استفاده از امکانات به روز قالب
  • امکان به وجود آمدن باگ‌های امنیتی
  • امکانات محدود و عدم سازگاری با صفحه سازها
  • مشکل در کدنویسی قالب

در نهایت انتخاب یک قالب آماده سایت رستوران به نظر شما و امکانات موردنیاز شما بستگی دارد؛ ولی توصیه ما به شما استفاده از قالب‌های پریمیوم است.

در این مقاله تعدادی قالب رایگان برای سایت رستوران‌ را به همراه ویژگی‌هایآنها معرفی کردیم؛ ویژگی‌هایی مانند طراحی زیبا و جذاب، واکنش‌گرایی، سهولت استفاده، قابلیت شخصی‌سازی، بهینه بودن از نظر سرعت و SEO، و سازگاری با افزونه‌های مختلف وردپرس. انتخاب یک قالب رستوران مناسب می‌تواند تأثیر مهمی بر روی تجربه کاربری و موفقیت کسب‌وکار داشته باشد پس در انتخاب درست آن دقت فرمایید.

Mag30restaurant

30% تخفیف ویژه خرید قالب رستوران تا سقف 200 هزارتومان بزن بریم 

مهسا کاظمی پور | کارشناس سئو
مهسا کاظمی پور | کارشناس سئو
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
بازیابی رمز دوم تلگرام در کمتر از 1 دقیقه!
رمز دوم تلگرام یک روش برای افزایش امنیت حساب کاربری تان است تا از ورود افرادی که به هر طریقی قصد ورود به حسابتان را دارند جلوگیری کنید به این ترتیب حتی اگر کسی به گوشی شما دسترسی داشته باشد نمی تواند وارد حساب شما شود و باید رمز دومی که برای تگرام قرار دادید را داشته باشند.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.