ایکون
ارزان ترین دامنه IR ایران
راست چین کلود
فقط 25 هزار تومان
ثبت دامنه
تفاوت افزونه وردفنس و Sucuri چیست؟
نقد و بررسی

مقایسه افزونه Wordfence و Sucuri؛ کدام بهتر است؟

انتخاب افزونه امنیتی یکی از گام های مهم افزایش سرعت سایت وردپرسی است؛ افزونه وردفنس و Sucuri دو تا از محبوب‌ترین پلاگین‌های امنیتی هستند و با توجه به وجود افزونه های متنوع، ممکن است انتخاب برای شما سخت باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو افزونه بپردازیم.

2
27 اردیبهشت 1403
آخرین بروزرسانی: 30 مرداد 1403

هر کدام از افزونه‌های امنیتی وردپرس ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. تنوع بالای افزونه‌های مختلف باعث شده تا انتخاب برای کاربران کار سختی باشد. دو تا از بهترین افزونه های امنیتی افزونه Wordfence و افزونه Sucuri هستند که هر دوی آن‌ها به خوبی از سایت شما محافظت می‌کنند و از حملات و بدافزارها جلوگیری می‌کنند. اما شاید بپرسید بهتر است کدامیک را انتخاب کنم؟ در این مقاله به مقایسه و نقد و بررسی ویژگی‌های این دو افزونه می‌پردازیم تا بتوانید بر اساس امکانات افزونه و نیازهایی که دارید یکی از آنها را انتخاب کنید.

اهمیت امنیت سایت وردپرسی

با توجه به اینکه بیش از 43% از سایت‌ها با وردپرس طراحی شده‌اند این سیستم در سال‌های اخیر مورد توجه بدافزارها و هکرها قرار گرفته است. بدافزارها و ویروس‌ها از حفره‌های امنیتی استفاده می‌کنند تا سایت وردپرسی را از کار انداخته و باعث خرابی و مشکلات در آن شوند. به علاوه ممکن است هکرها با نفوذ به سایت شما به اطلاعات با ارزش مثل حساب بانکی و آدرس‌های سایت شما دسترسی پیدا کرده و از آنها سو استفاده کنند. افزونه‌های وردپرسی از فعالیت‌های مخرب جلوگیری کرده و مثل یک سپر دفاعی در برابر هکرها و بدافزارها عمل می‌کنند. در واقع افزونه‌ها از سایت شما در برابر آسیب پذیری‌ها، حملات ناخواسته و تهدیدهای امنیتی (Security Threats) محافظت می‌کنند. و راه کارهای زیادی برای افزایش امنیت وردپرس در اختیارتان قرار می‌دهند.

مقایسه افزونه‌های Wordfence و Sucuri

برای انتخاب بهترین افزونه امنیتی بهتر است ابتدا امکانات هر کدام را بررسی کنیم تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید. در ادامه عملکرد دو افزونه را بر اساس 5 فاکتور سادگی استفاده، فایروال، اعلان‌های امنیتی، اسکن بدافزارها و نحوه پاکسازی فایل‌های آلوده با هم مقایسه می‌کنیم.

مقایسه افزونه وردفنس و Sucuri؛ تفاوت های افزونه وردفنس و Sucuri

1. مقایسه میزان سادگی استفاده افزونه وردفنس و Sucuri

تأمین امنیت سایت‌ها کار ساده‌ای نیست اما اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب افزونه برای کاربران رابط کاربری و استفاده آسان و راحت آن است. در واقع باید ببینید نحوه کار با تنظیمات کدام افزونه راحت‌تر است تا بتوانید به سادگی از آن برای تامین امنیت سایت وردپرسی خود استفاده کنید.

  • سادگی کار با افزونه وردفنس

قدم اول برای استفاده از این افزونه، راه‌اندازی آن است که تنها با وارد کردن یک ایمیل برای دریافت نوتیفیکیشن امنیتی انجام می‌شود. پس از آن با پذیرش قوانین افزونه، صفحه مدیریتی برای شما نمایش داده می‌شود. بسیاری از تنظیمات مثل فعال‌سازی فایروال و اسکن خودکار در پس‌زمینه این افزونه به صورت خودکار انجام می‌شوند. بنابراین فعال‌سازی این افزونه بسیار ساده است و نیازی به انجام تغییرات و سفارشی سازی تنظیمات از سمت کاربران ندارد. تنها مشکل استفاده از افزونه وردفنس، این است که ممکن است کاربران تازه‌کار برای انجام تنظیمات سفارشی و پیدا کردن گزینه‌های مختلف با چاتلش مواجه شوند.

کار با داشبورد افزونه وردفنس

  • استفاده از افزونه Sucuri چقدر راحت است؟

افزونه Sucuri در مقایسه با وردفنس، رابط کاربری بهتری دارد و اعلان‌های امنیتی غیرضروری را به کاربر نشان نمی‌دهد. پس از فعال‌سازی اسکن خودکار انجام می‌شود و اعلان‌های آن را فقط در داشبورد افزونه مشاهده خواهید کرد. فایروال آن به صورت ابری روی سرورهای دیگر اجرا می‌شود و هیچ‌گونه منابعی از هاست یا سرور شما مصرف نمی‌کند. تنها کاری که برای فعال‌سازی آن باید انجام دهید، این است که API خود را به آن اضافه کنید و تنظیمات DNS دامنه را انجام دهید. پیدا کردن گزینه‌های مختلف در تنظیمات این افزونه ساده است؛ با این وجود ممکن است برای بخشی از تنظیمات دچار چالش شوید.

2. مقایسه وردفنس و Sucuri از نظر فایروال برنامه وب (WAF)

احتمالا نام فایروال امنیتی به گوشتان خورده است. فایروال بخش بسیار مهمی از افزونه‌های امنیتی وردپرس است که ترافیک و حملات مختلف را کنترل می‌کند و به صورت کلی به دو نوع فایروال مبتنی بر برنامه وب (Web Application Firewall) و مبتنی بر فضای ابری تقسیم‌بندی می‌شود. اگر از فایروال مبتنی بر برنامه استفاده کنید، ممکن است در حملات شدید و بزرگ، با چالش روبرو شوید و منابع شما پاسخگوی جلوگیری از آن نباشد.

مقایسه فایروال افزونه‌های Wordfence و Sucuri

در فایروال مبتنی بر ذخیره‌سازی ابری، جلوگیری از حملات روی سرور سایت انجام نمی‌شود و منابع سایت شما درگیر نخواهند بود. بنابراین فایروال مبتنی بر فضای ابری در درازمدت می‌تواند گزینه عالی و مناسبی باشد. البته مشکل فایروال ابری این است که امکان عبور از رمز عبور و دور زدن فایروال وجود دارد.

  • فایروال افزونه Wordfence (WAF) چگونه است؟

فایروال این افزونه مبتنی بر برنامه است؛ بنابراین روی سرور شما اجرا می‌شود و در صورتی که حملات شدیدی به سرور صورت بگیرد، با چالش روبرو می‌شوید. زمانی که برای بار اول این افزونه را فعال می‌کنید شروع به یادگیری می‌کند و پس از مدت زمانی که رفتار کاربران را درک کرد، عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

  • فایروال افزونه Sucuri چگونه است؟

فایروال این افزونه مبتنی بر فضای ابری است. بنابراین هنگامی که حملات پی در پی و مشکوک به سایت شما صورت بگیرد، ترافیک مسدود می‌شود. این کار باعث می‌شود تا پیش از آن که کاربر وارد سایت شما شود، از ورود او جلوگیری کنید. در این صورت هیچ‌گونه منابعی از هاست یا سرور شما مصرف نمی‌شود. البته چالشی که برای استفاده از فایروال Sucuri با آن مواجه هستید این است که برای استفاده از فایروال افزونه باید حتماً تنظیمات DNS دامنه خود را تغییر دهید.

3. بررسی و اطلاع‌رسانی و اعلان‌های امنیتی افزونه ورفنس و Sucuri

یکی از مهم‌ترین وظایف افزونه‌های امنیتی وردپرس، نظارت روی وب‌سایت، اطلاع رسانی و ارائه گزارشات امنیتی است. گاهی اوقات وجود یک مشکل امنیتی در سایت می‌تواند به آن صدمه بزند و در صورت عدم رفع هزینه‌های سنگینی روی دستتان بگذارد. افزونه‌های امنیتی وردپرس، در صورت وجود مشکل، از طریق ایمیل به شما اطلاع‌رسانی می‌کنند. در این صورت می‌توانید آن مشکل را به سرعت رفع کنید و جلوی بروز مشکلات بزرگ و پرهزینه را بگیرید. البته در افزونه‌های امنیتی برای آن که بتوانید اطلاع‌رسانی از طریق ایمیل دریافت کنید، باید آن را فعال کرده باشید. در ادامه به بررسی و مقایسه افزونه وردفنس و Sucuri اقدام کردیم.

  • نحوه اطلاع‌رسانی امنیتی افزونه Wordfence 

این افزونه، سیستم اعلان و اطلاع‌رسانی قدرتمندی دارد که از بخش تنظیمات می‌توانید آن را فعال کنید. با فعال‌سازی اعلان‌ها، هرگونه مشکل امنیتی که در سایت شما وجود داشته باشد، از طریق ایمیل به شما اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین امکان شخصی‌سازی اعلان‌های مختلف وجود دارد و سطح آن، قابل تنظیم است. این اعلان‌ها در کنار نوار مدیریت وردپرس و در داشبورد وردپرس نشان داده می‌شوند.

اعلان های امنیتی افزونه وردفنس

  • نحوه اطلاع‌رسانی افزونه Sucuri 

این افزونه اطلاع‌رسانی را در پنل وردپرس به شما نشان می‌دهد و هنگامی که وارد پیشخوان وردپرس می‌شوید، در بخشی از آن امکان مشاهده وضعیت امنیتی فایل‌های اصلی وردپرس وجود دارد. با این بخش به راحتی می‌توانید میزان سلامت سایت خود را بررسی کنید. همچنین از طریق تنظیمات، قابلیت اضافه کردن ایمیل برای اطلاع‌رسانی وجود دارد و می‌توانید انواع ایمیل‌های هشدار را در ایمیل خود دریافت کنید.

4. مقایسه افزونه وردفنس و Sucuri از نظر اسکن بدافزارها

یکی از مهم‌ترین امکانات افزونه‌های امنیتی، اسکن بدافزارها است که با استفاده از این قابلیت، تمام فایل‌های سایت شما بررسی شده و اگر فایل یا کد مخربی وجود داشته باشد، به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد. Sucuri و وردفنس دو اسکنر امنیتی دارند که بدافزارها، پرونده‌ها و کدهای مخرب سایت وردپرسی را بررسی و اسکن می‌کنند.

  • نحوه اسکن بدافزارها در افزونه Wordfence

این افزونه یک اسکنر قدرتمند برای شناسایی بدافزارها دارد. مهم‌ترین مزیت استفاده از این پلاگین، شخصی سازی میزان توانایی شناسایی بدافزارها است. یشنهاد می‌کنیم بر اساس میزان بزرگی سایت، تنظیمات آن را محدود کنید؛ چرا که در غیر این‌صورت از منابع زیادی از هاست یا سرور شما استفاده می‌کند. البته امکان شخصی‌سازی سطح اسکن بدافزارها در نسخه رایگان وجود ندارد و تنها در نسخه پرو می‌توانید از آن استفاده کنید.

  • نحوه اسکن بدافزارها در افزونه Sucuri 

برای استفاده از اسکنر بدافزارها توسط این افزونه باید از API Sitecheck Sucuri استفاده کنید. در واقع باید API این سایت را در افزونه وارد کنید تا به صورت خودکار، پرونده‌های سایت وردپرسی را بررسی کند. البته این ابزار فقط برای بررسی بدافزارهای سایت وردپرسی نیست، بلکه به‌راحتی می‌توانید هر سایتی را بررسی کنید.

افزونه وردفنس را با کد تخفیف WPPLUGIN30MAG دانلود کنید تا خیالتان راحت شود.

خرید افزونه وردفنس

5. پاک‌سازی سایت‌های هک شده وردپرسی

یکی از مشکلاتی که سایت‌های وردپرسی با آن روبرو می‌شوند، نفوذ هکرها است. در انواع روش های هک سایت شما می‌توانید با هکرها و انواع روش‌های هک آشنا شوید. بعد از هک، پاک‌سازی سایت هک شده یک چالش بسیار بزرگ محسوب می‌شود. بدافزارهایی که وارد سایت می‌شوند، پرونده‌های مختلفی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و  پاکسازی صدها فایل از سایت به صورت دستی کار ساده‌ای نیست و به همین دلیل، نیاز به اسکنر دارید. هر دو افزونه Sucuri و Wordfence در زمینه پاک‌سازی سایت هک شده به شما کمک می‌کنند؛ اما بیایید با نقد و بررسی هر دو افزونه ببینیم کدامیک عملکرد بهتری دارد؟

  • عملکرد افزونه Wordfence در پاکسازی سایت هک شده

در نسخه رایگان این افزونه امکان پاک‌سازی سایت هک شده وجود ندارد و اگر نیاز به این ابزار داشته باشید، باید هزینه آن پرداخت کنید. فرایند پاکسازی در وردفنس کاملاً اصولی و پایدار انجام می‌شود؛ چرا که تمام فایل‌های بدافزار شناسایی و از پرونده‌های شما پاک می‌شود. همچنین راه‌کارهایی برای جلوگیری از هک وردپرس به شما پیشنهاد می‌شود که  نقش مهمی در تامین امنیت سایت شما خواهد داشت.

  • عملکرد  افزونه Sucuri در پاکسازی سایت وردپرسی

فرقی نمی‌کند که از کدام پلن افزونه Sucuri استفاده کنید؛ sUCURI در پلن رایگان و پولی خود امکان پاکسازی سایت آلوده و کدهای مخرب را به شما می‌دهد. این افزونه عملکرد بسیار خوبی در این زمینه دارد. برای استفاده از این سرویس از طریق افزونه امکان‌پذیر نیست. بلکه خود تیم به صورت دستی تمام پرونده‌های سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. برای این کار هم باید دسترسی به FTP / SSH یا cPanel را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

در جدول زیر به صورت کلی افزونه وردفنس و Sucuri را نقد و بررسی کرده‌ایم. بر اساس امتیازات داده شده افزونه وردفنس در مجموع امتیاز بالاتری برای تامین امنیت سایت به خود اختصاص داده است.

مقایسه ویژگی های مهم وردفنس و Sucuri

ویژگی ها امتیاز حداکثر امنیت وردفنس افزونه Suri
اسکن بدافزارها 5 4 1
پاکسازی بدافزارها 5 4 4
فایروال 5 4 4
تشخیص آسیب پذیری‌ها 1 1 1
محافظت از حملات بروت فورس 1 1 0
لاگ فعالیت 1 0 1
احراز هویت دو مرحله‌ای 1 1 0
تایر بر منابع سرور 1 0 0
امتیاز نهایی 20 15 11

وردفنس یا Sucuri کدامیک برنده نبرد هستند؟

افزونه‌های وردفنس و Sucuri هر دو از سایت وردپرسی در برابر حملات سایبری و بدافزارها محافظت می‌کنند. کار با هر دو افزونه راحت است، نیاز به دانش کدنویسی ندارند و شما می‌توانید یک امنیت اولیه را فقط با نصب و راه‌اندازی اولیه افزونه‌ها برای سایت خود فراهم کنید. در نهایت با سفارشی سازی تنظیمات افزونه‌ها لایه‌های امنیتی ببیشتری را به سایت خود اضافه کنید.

هر دو افزونه فایروال امنیتی WAF ارائه می‌دهند که از ورود ترافیک مخرب به سایت شما جلوگیری می‌کند. البته افزونه Sucuri برخلاف وردفنس ترافیک را قبل از رسیدن به سایت شما مسدود می‌کند. وردفنس یک فایروال سمت سرور را فراهم می‌کند که از منابع هاست شما استفاده می‌کند؛ با این وجود Sucuri ممکن است منابع سایت شما را بیش از حد اشغال کند. برای فعالسازی احراز هویت دو عاملی شما نیاز به یک افزونه مجزا در کنار Sucuri خواهید داشت در حالی که وردفنس این امکان را فراهم می‌کند. اگر به دنبال فایروال مبتنی بر ذخیره‌سازی ابری هستید Sucuri انتخاب مناسبی است.

یک پیشنهاد ویژه: برای اینکه تا %99 خیال خود را از امنیت سایتتان راحت کنید دوره امنیت وردپرس را مشاهده کنید.

دوره افزایش امنیت وردپرس 

مهسا کاظمی پور | کارشناس سئو
مهسا کاظمی پور | کارشناس سئو
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
بازیابی رمز دوم تلگرام در کمتر از 1 دقیقه!
رمز دوم تلگرام یک روش برای افزایش امنیت حساب کاربری تان است تا از ورود افرادی که به هر طریقی قصد ورود به حسابتان را دارند جلوگیری کنید به این ترتیب حتی اگر کسی به گوشی شما دسترسی داشته باشد نمی تواند وارد حساب شما شود و باید رمز دومی که برای تگرام قرار دادید را داشته باشند.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
2 دیدگاه
FWTM
FWTM
28 اردیبهشت 1403 18:14

در امنیت وب سایت های وردپرسی مهمترین پارامتر انجام اصولی موارد پایه ای و پیشفرض امنیتی مانند: به‌روز رسانی مداوم وردپرس، افزایش امنیت فایل wp-config.php، افزایش امنیت فایل htaccess.، افزایش امنیت صفحه ورود به وردپرس و استفاده از رمز عبور قوی و سطح دسترسی است.
افزونه هایی مثل وردفنس تا حد قابل قبولی این موارد را با قابلیت هایی مانند WAF و 2FA پوشش می دهند.
ممنون از مقاله خوب و کامل شما

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور | کارشناس سئو
مهسا کاظمی پور | کارشناس سئو
29 اردیبهشت 1403 09:37

سلام و عرض ادب
بله دقیقا همینطور هست و رعایت چک لیست امنیت در کنار استفاده از افزونه های امنیتی مثل وردفنس نتیجه بهتری میده. ممنون از نظر شما دوست عزیز.

آیا مفید بود ؟