ایکون
قالب اکسترا
120 وبسایت آماده شرکتی و فروشگاهی
فقط با 1,159,000 تومان
مشاهده و خرید
ساخت صفحه بلاگ با المنتور
آموزش افزونه‌ها

آموزش ساخت صفحه وبلاگ با المنتور

با ساخت صفحه بلاگ در المنتور می‌توانید پست‌ها و نوشته‌های خود را در یک قالب زیبا و حرفه‌ای با انتخاب نوع طرح‌بندی نمایش دهید؛ به این ترتیب دیگر محدود به صفحه بلاگ پیش فرض نخواهید بود و می‌توانید هر نوع طرحی را برای صفحه نوشته‌ها انتخاب کنید. در این مقاله با المنتور پرو و افزونه جت بلاگ نحوه ساخت یک صفحه بلاگ را آموزش می‌دهیم.

0
05 شهریور 1403
آخرین بروزرسانی: 24 مهر 1403

اگر صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید، داشتن صفحه بلاگ در سایت کمک می‌کند تا محتوای ارزشمند به کاربران ارائه شود و این موضوع می‌تواند به سئو سایت هم کمک زیادی کند. در سایت‌های وردپرسی ساخت صفحه بلاگ کار نسبتاً ساده‌ای است و با استفاده از المنتور، در چند دقیقه قابل انجام است. اما چطور می‌توان با المنتور به ساخت صفحه وبلاگ با المنتور اقدام کرد؟ در این مقاله قصد داریم 3 روش کاربردی برای ساخت صفحه وبلاگ در المنتور را بررسی کنیم.

چگونه با استفاده از المنتور صفحه وبلاگ ایجاد کنیم؟

در ساخت وبلاگ در وردپرس همه نکاتی که برای ساخت وبلاگ نیاز است از انتخاب دامنه تا نوشتن اولین مقاله را آوردیم. ساخت صفحه وبلاگ با المنتور تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارد. اگر قالب شما با افزونه المنتور سازگار است، المان‌های متعددی برای ایجاد بلاگ و نمایش آخرین نوشته‌ها دارد. البته اگر سایت شما مجله‌ای یا خبری است، المان‌های مربوط به نمایش آخرین‌ نوشته‌ها در سایت به صورت اختصاصی و درون قالب قرار دارند، در غیر این صورت باید از افزونه المنتور استفاده کنید. برای طراحی صفحه بلاگ در المنتور از 3 روش زیر استفاده کنید.

نکته: در آموزش المنتور نحوه ویرایش صفحات را با این افزونه و استفاده از المان‌های متنوع توضیح می‌دهیم؛ به این ترتیب شما با کشیدن و رها کردن المان‌ها به داخل صفحه می‌توانید صفر تا صد یک صفحه را از ابتدا طراحی کنید.

روش اول) ساخت صفحه وبلاگ با المان نوشته‌های المنتور

برای طراحی صفحه بلاگ با استایل ساده فقط کافی است افزونه المنتور پرو را روی سایت‌تان نصب و فعال کنید. سپس یک برگه در سایت وردپرسی خود ایجاد کرده و آن را با ویرایشگر المنتور باز کنید. در ادامه المان نوشته ها را جستجو کرده و آن را مطابق تصویر زیر به داخل صفحه کشیده و رها کنید.

المان نوشته‌ها در المنتور؛ طراحی صفحه وبلاگ با المنتور

 

نکته: المان های ساخت صفحه وبلاگ در وردپرس فقط در نسخه پرو در دسترس هستند برای دسترسی به آنها حتما نسخه پرو را نصب کنید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه المنتور، دانلود افزونه Elementor Pro
دسته بندی : افزونه صفحه ساز وردپرس
23235
فروش
88%
رضایت

روش دوم) طراحی صفحه وبلاگ با المان‌های گرید نوشته

اگر بخواهید با روش قبل صفحه بلاگ را ایجاد کنید یک صفحه بلاگ ساده خواهید داشت که چندان حرفه‌ای نیست. در روش دوم ساخت صفحه وبلاگ با المنتور، می‌توانید از یک المان دیگر استفاده می‌کنید که سبک گرید دارد. برای استفاده از این روش کافی است از میان المان‌های المنتور «لیستینگ شبکه» را جستجو و پیدا کنید. سپس آن را داخل صفحه المنتوری خود بکشید تا فعال شود.

لیستینگ شبکه در المنتور

 

در بخش تنظیمات این المان امکان شخصی‌سازی بخش‌های مختلف آن از جمله نحوه لیست‌بندی نوشته‌ها، تعداد ستون‌های محتوا، وضعیت محتواهای نمایشی، بارگذاری تنبل و… وجود دارد. تنظیمات این بخش برای ساخت صفحه وبلاگ در وردپرس، به صورت زیر قابل دسترس است.

  • بخش عمومی

در این بخش امکان شخصی‌سازی تنظیمات نمایش پست‌های بلاگ مانند لیست‌بندی، تعداد ستون‌ها و… وجود دارد.

شخصی سازی پست های وبلاگ؛ طراحی صفحه وبلاگ با المنتور

  • بخش کوئری‌ها و کنترل‌ها 

در این بخش امکان شخصی‌سازی کوئری‌های مختلف و کنترل‌های موردنیاز وجود دارد. مثلاً می‌توانید نوع پست و نحوه نمایش پست بر اساس دسته‌بندی، برچسب و شناسه را انتخاب کنید. در نهایت هم ترتیب نمایش محتوا و نحوه صفحه بندی را انتخاب کنید تا نمایش داده شود.

شخصی سازی نحوه نمایش پست ها در ساخت صفحه وبلاگ با المنتور

 

نکته: اگر کمی حوصله داشته باشید و استایل آن را شخصی‌سازی کنید، امکان نمایش جذاب محتوای بلاگ با استفاده از این المان هم وجود دارد.

روش سوم) ساخت صفحه وبلاگ با افزونه جت بلاگ المنتور

برای طراحی صفحه بلاگ قدرتمند، جذاب و حرفه‌ای در المنتور، المان‌های پیش‌فرض مناسب نیستند و افزونه جت بلاگ (Jet Blog) بهترین گزینه خواهد بود. این افزونه، همان‌طور که از نامش پیداست، مخصوص ایجاد صفحه بلاگ در المنتور است و می‌توانید محتوای خود را به بهترین شکل ممکن به کاربران نمایش دهید. برای این کار باید افزونه جت بلاگ را از طریق مارکت‌های معتبر مثل راستچین تهیه کنید. سپس از طریق پیشخوان وردپرس > افزونه‌ها > افزودن آن را نصب و فعال‌سازی کنید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه jet elements، افزونه جت المنت
دسته بندی : افزونه کاربردی
715
فروش
86%
رضایت

پس از نصب افزونه، وارد ویرایشگر المنتور خود شوید. در ویرایشگر بخشی به نام JetElements اضافه شده است که در واقع المان‌های مختلف جت بلاگ هستند. در ادامه نحوه ساخت صفحه وبلاگ اختصاصی در المنتور با این افزونه را توضیح می‌دهیم.

ساخت صفحه وبلاگ با المنتور با افزونه جت بلاگ

المان پیمایش دستی؛ نمایش نوشته‌ها به‌صورت اسلایدر پست‌ها

با استفاده از این المان به راحتی می‌توانید نوشته‌های خود را در صفحه بلاگ به صورت اسلایدر نمایش داده و تنظیمات زیر را انجام دهید.

  • امکان نمایش تصویر شاخص پست‌ها
  • امکان نمایش عنوان پست‌ها
  • امکان انتخاب نوع نمایش دکمه پست‌های قدیمی‌تر
  • امکان شخصی‌سازی تیتر پست‌های جدید
  • امکان شخصی‌سازی تعداد کلمات محتوای نمایشی

المان نمایش نوشته‌ها به‌صورت اسلایدر پست‌ها

المان پست صفحه؛ نمایش نوشته‌ها به‌صورت صفحه‌بندی پست‌ها

با استفاده از این المان امکان نمایش پست‌های سایت به صورت اسلایدی وجود دارد و تفاوت آن با المان قبلی، این است که می‌توانید به صورت تمام عرض و چند پستی نمایش دهید. به علاوه تنظیمات زیر برای طراحی صفحه نوشته ها قابل انجام است:

  • امکان اضافه کردن آیکن‌های صفحه قبل و بعد
  • امکان شخصی‌سازی متن صفحه قبل و بعد

نمایش نوشته‌ها به‌صورت صفحه‌بندی پست‌ها؛ طراحی وبلاگ با المنتور

لیست پست‌های هوشمند؛ نمایش نوشته‌ها به‌صورت لیست‌ کوتاه پست‌ها

با استفاده از المان لیست پست‌های هوشمند به راحتی می‌توانید پست‌های خود را با ظاهری جذاب و حرفه‌ای، به صورت لیست کوتاه نشان دهید.

  • امکان مشخص کردن عنوان به همراه نوع هدینگ
  • امکان نمایش آخرین مطلب با برچسب برگزیده
  • امکان شخصی‌سازی محل نمایش پست برگزیده
  • امکان شخصی‌سازی اندازه تصویر شاخص مطالب
  • امکان محدود کردن تعداد کلمات عنوان مطلب برگزیده
  • امکان نمایش اطلاعات مطلب مثل نویسنده، نظرات و تاریخ

تنظیمات نمایش نوشته ها با المنتور

کاشی پست‌های هوشمند؛ نمایش به صورت گرید و فقط با عنوان پست‌ها

با استفاده از کاشی پست‌های هوشمند امکان نمایش مطالب به صورت گرید وجود دارد و می‌توانید طرح گرید آن را مانند تصویر زیر مشخص کنید.

  • امکان شخصی‌سازی نوع نمایش مطالب
  • امکان فعال کردن اسلایدر برای اسکرول کردن راحت‌تر
  • امکان تعیین طول و عرض کادر کلی نمایش مطالب
  • امکان شخصی‌سازی اندازه تصاویر
  • امکان انتخاب نمایش مطالب از دسته‌بندی موردنظر
  • امکان تعیین تعداد کلمات عنوان
  • امکان نمایش نویسنده هر مطلب

نمایش نوشته ها به صورت شبکه ای در المنتور

تیکر متن؛ امکان قرار دادن متن دلخواه در بخشی از استایل نمایشی پست‌ها

برای نمایش نوشته ها در المنتور، با استفاده از تیکر متن می‌توانید مطالب موردنظر خود را به همراه متن دلخواه در هر بخشی از صفحه که نیاز دارید، نمایش دهید.

  • امکان انتخاب عنوان دلخواه
  • امکان نمایش تاریخ جاری
  • امکان شخصی‌سازی تعداد مطالب نمایشی
  • امکان انتخاب مطالب از دسته‌بندی خاص

امکان قرار دادن متن دلخواه در بخشی از استایل نمایشی پست‌ها؛ ساخت صفحه وبلاگ با المنتور

لیست پخش ویدئو؛ امکان نمایش ویدئوهای دلخواه

با استفاده از این المان به راحتی می‌توانید لیستی از ویدئوهای موردنظر را انتخاب کنید و در سایت نمایش دهید.

  • امکان انتخاب عنوان برای هر ویدئو
  • امکان درج آدرس دلخواه برای هر ویدئو
  • امکان مشخص کردن زمان شروع ویدئو
  • امکان انتخاب تصویر شاخص برای هر ویدئو

نمایش ویدیوهای دلخواه با استفاده از المنتور

بر اساس سلیقه و نیاز خود، یکی از المان‌های مربوط به آن را انتخاب کنید و به داخل صفحه خود بکشید. پس از فعال کردن این المان‌ها، امکان شخصی‌سازی آن از طریق بخش تنظیمات هر المان وجود دارد.

طراحی صفحه بلاگ برای سایت‌هایی که تولید محتوا می‌کنند یک اقدام ضروری است. ایجاد صفحه بلاگ با استفاده از المنتور خیلی راحت است و تنها چند دقیقه زمان نیاز دارد. در این مقاله به بررسی کامل نحوه ساخت انواع صفحه بلاگ با المنتور پرداختیم؛ اگر سوالی در این زمینه دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم، عاشق زندگی، نوشتن، نقاشی و صد البته مهارت‌ها و تجربه های جدید :)
مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها است که این موارد را در این مقاله به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
بنر
آموزش رنک مث؛ تنظیمات صفر تا 100 کاملا کاربردی
در آموزش رنک مث، شما را با نحوه نصب و راه اندازی آن آشنا خواهیم کرد تا بتوانید براحتی اصلی ترین تنظیمات سئو را برای سایت وردپرسی خود انجام دهید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.