ایکون
قالب اکسترا
120 وبسایت آماده شرکتی و فروشگاهی
فقط با 1,159,000 تومان
مشاهده و خرید
ایجاد و نمایش مطالب مرتبط در المنتور
آموزش افزونه‌ها

نمایش و ایجاد مطالب مرتبط در المنتور

یکی از امکانات افزونه المنتور (Elementor) ایجاد و نمایش مطالب مرتبط است که به بازدید بیشتر از صفحات دیگر شما کمک می‌کند. اگر شما هم می‌خواهید با نمایش مطالب مرتبط برای کاربران سایت، حرفه‌‍ای تر به نظر برسید، این مقاله را از دست ندهید.

0
27 مرداد 1403
آخرین بروزرسانی: 08 شهریور 1403

محتوا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سایت است که وجود آن زمان حضور و ماندگاری کاربر را در سایت شما بالا می‌برد. مطالب مرتبط در انتهای مقاله باعث بیشتر دیده شدن صفحات دیگر سایت شما می‌شود. این مساله در سایت‌های محتوا محور اهمیت بیشتری دارد. اگر شما هم به دنبال بیشتر دیده شدن مطالب سایت خود هستید با افزونه المنتور و در کمتر از چند دقیقه این امکان را فعال کنید. اما برای نمایش و ایجاد مطالب مرتبط در المنتور چطور باید اقدام کنید؟ در ادامه همراه ما باشید.

آموزش ایجاد مطالب مرتبط در المنتور

اولین مرحله برای نمایش مطالب مرتبط در المنتور، دانلود و نصب افزونه المنتور پرو است؛ اگر از المنتور رایگان استفاده می‌کنید، از لینک زیر نسخه پرو را افزونه المنتور را تهیه کنید.

تخفیف ویژه
خرید افزونه المنتور پرو

بهترین افزونه صفحه‌ساز را همین الان دانلود کنید و سایت حرفه‌ای راه اندازی کنید.

%30 تخفیف
copy icon کپی کنید

پس از فعالسازی افزونه، وارد صفحه محتوای موردنظرتان شوید؛ این صفحه می‌تواند یک نوشته باشد یا یک برگه. پس از ورود، ویرایشگر المنتور را برای آن صفحه اجرا کنید تا ویجت‌های المنتور به شما نمایش داده شود. عبارت Post را جستجو کرده تا مطابق تصویر این المان به شما نمایش داده شود.

ایجاد مطالب مرتبط در المنتور با ویجت Posts

روی ویجت Posts کلیک کرده و آن را به داخل صفحه در جای مورد نظر از برگه درگ (Drag) کنید تا بتوانید مطالب مرتبط را بر اساس ویژگی موردنظر نمایش دهید. بعد از قرار دادن المان در صفحه، می‌توانید تغییرات موردنظر را اعمال کنید. برای ایجاد تغییرات، از طریق تب محتوا وارد بخش کوئری (Query) شده و در بخش Source گزینه Related را انتخاب کنید.

در مرحله بعد باید نوع دسته‌بندی را مشخص کنید؛ در واقع باید نوع ارتباط محتوا را با محتوای فعلی تعیین کنید. برای این کار باید روی بخش Include By کلیک کرده و گزینه Term را انتخاب کنید. سپس از بخش Term نوع ارتباط مطلب فعلی با مطلب بعدی را مشخص کنید. معمولاً بهترین حالت نمایش مطالب مرتبط، زمانی است که در یک دسته‌بندی قرار گرفته و ارتباط کافی داشته باشند. به همین سادگی نمایش مطالب مرتبط در المنتور انجام شده و از در صفحه موردنظرتان قرار گرفته است.

انتخاب نوع مطالب مرتبط تنظیمات نمایش مطالب مرتبط در المنتور

نحوه سفارشی‌سازی مطالب مرتبط در المنتور چگونه است؟

بعد از ایجاد مطالب مرتبط در المنتور، برای سفارشی سازی و شخصی‌سازی مطالب مرتبط، از سربرگ محتوا بخش Layout اقدام کنید. ساده‌ترین راه برای سفارشی‌سازی مطالب مرتبط استفاده از قابلیت پوسته است که باید ببینید کدام پوسته می‌تواند نظرتان را جلب کند؛ Cards، Classic یا Full Content که بهتر است روی گزینه Cards قرار دهید. به علاوه امکان شخصی‌سازی تنظیمات زیر را نیز خواهید داشت:

  • تعیین تعداد ستون
  • تعداد نمایش پست‌ها
  • محل قرارگیری شاخص
  • تنظیمات سایز تصویر
  • رزولوشن تصویر
  • تعیین متا دیتاهایی مانند تاریخ، زمان و نظرات
  • تعیین تگ‌های عنوان مثل H1 ،H2 و H3
  • فعالسازی تنظیمات بیشتر بخوانید برای مطالب

ایجاد مطالب مرتبط در المنتور و سفارشی سازی مطالب از بخش Layout

سفارشی سازی تنظیمات پست‌ها از طریق تب استایل

سفارشی سازی مطالب مرتبط در المنتور از طریق سربرگ استایل (Style) نیز امکان‌پذیر است؛ وارد تب استایل شوید و از طریق بخش‌های مختلف آن مانند Layout نوع فونت، رنگبندی بخش‌های مختلف، فاصله بین ستون‌ها را سفارشی سازی کنید. به همین سادگی نحوه نمایش و ایجاد مطالب مرتبط در المنتور را شخصی‌سازی کنید.

در انتهای صفحه هر مقاله، المانی مانند تصویر زیر خواهید داشت.

برای اینکه به طور کامل با نحوه کار با این صفحه ساز آشنا شوید در آموزش المنتور پاسخ همه سوالات خود را خواهید گرفت.

اگر یک سایت وردپرسی محتوا محور دارید که کاربران محتوای آن را مشاهده می‌کنند، نمایش مطالب مرتبط اهمیت بسیار زیادی دارد! چرا که کاربران وارد صفحات مختلف سایت شما می‌شوند و به راحتی می‌توانید بازدید سایت خود را افزایش دهید. اگر چنین قابلیتی در سایت وردپرسی شما فعال نیست، کافی است از طریق نمایش مطالب مرتبط در المنتور اقدام کنید. در این مقاله سعی کردیم به بررسی کامل هر چیزی که لازم است در مورد نمایش و ایجاد مطالب مرتبط در المنتور بدانید پرداختیم و مراحل آن را بررسی کردیم. اگر سوالی در مورد این مقاله دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم، عاشق زندگی، نوشتن، نقاشی و صد البته مهارت‌ها و تجربه های جدید :)
سوالات متداول

امکان تعیین منبع نمایش مطالب مرتبط در المنتور وجود دارد. به طوری‌که شما می‌توانید مطالبی که در یک دسته، برچسب و... قرار دارند را با هم نمایش دهید.

برای نمایش مطالب مرتبط با استفاده از المنتور، کافی است از طریق ویجت‌ Post این افزونه اقدام به نمایش آن کرده و برای مطلب موردنظر دسته تعیین کنید.

مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع در سایت)
آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها است که این موارد را در این مقاله به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
بنر
آموزش رنک مث؛ تنظیمات صفر تا 100 کاملا کاربردی
در آموزش رنک مث، شما را با نحوه نصب و راه اندازی آن آشنا خواهیم کرد تا بتوانید براحتی اصلی ترین تنظیمات سئو را برای سایت وردپرسی خود انجام دهید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.