ایکون
قالب اکسترا
120 وبسایت آماده شرکتی و فروشگاهی
فقط با 1,159,000 تومان
مشاهده و خرید
افزودن فهرست مطالب در المنتور
آموزش افزونه‌ها

آموزش افزودن فهرست مطالب در المنتور

یکی از امکانات المنتور پرو ایجاد فهرست مطالب با المان Table of Content است که به دسترسی بهتر به مطالب و سئوی سایت کمک می‌کند؛ اگر شما هم قصد ایجاد یک فهرست مطالب به سایت وردپرسی خود را دارید با ما همراه باشید.

0
25 شهریور 1403
آخرین بروزرسانی: 02 آبان 1403

برای اینکه محتوای صفحات شما برای کاربر خواناتر باشد و موتورهای جستجو هم بهتر صفحه شما را درک کنند، بهتر است در ابتدای صفحه مقالات، از فهرست مطالب استفاده کنید. فهرست مطالب ابزاری است که با استفاده از آن تمام تیترهای یک مقاله در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و با یک کلیک، به بخش موردنظر هدایت می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله، نحوه اضافه کردن فهرست مطالب در المنتور را توضیح دهیم.

فهرست مطالب (table of content) چیست؟

فهرست مطالب یا محتوا در واقع لیستی از تمام تیترهای یک سایت است که در ابتدای مقاله در یک جدول و صفحه بندی قرار می‌گیرند؛ کاربر با کلیک روی آن وارد بخش موردنظر شده و می‌تواند محتوای مربوط به آن تیتر را بخواند. در فهرست مطالب یا فهرست محتوا نه تنها تیترهای اصلی بلکه زیر تیترهای آنها هم آورده می‌شوند. در واقع این فهرست از تگ‌ H3، H2 … تا H6 را شامل می‌شود.

چرا اضافه کردن فهرست مطالب در المنتور مهم است؟

اضافه کردن فهرست مطالب در المنتور نیز دقیقا مانند اضافه کردن آیکون در المنتور یکی از قابلیت‌های این صفحه ساز محبوب است؛ اما ممکن است بپرسید چرا به این قابلیت نیار است؟ چند دلیل مهم‌ وجود دارد که عبارتند از:

  • بهبود تجربه کاربری سایت

کاربر ترجیح می‌دهد بعد از ورود به صفحه مقاله و قبل از خواندن آن، ابتدا تیترهای مقاله را بررسی کند؛ و اگر تیترها نیاز او را برآورده کنند، مقاله را خوانده یا فقط همان بخشی که به آن نیاز دارد را بررسی کند. سپس روی تیتر کلیک کرده و دقیقاً به همان بخش از مطلب منتقل می‌شود. این کار به بهبود تجربه کاربری (UX) سایت کمک زیادی می‌کند؛ چرا که کاربر به اطلاعاتی که نیاز دارد سریع‌تر دسترسی خواهد داشت.

  • بهبود وضعیت سئو سایت

اگر دقت کرده باشید، پس از جستجوی یک کلمه کلیدی در گوگل بخشی از آن در صفحه نتایج جستجو در زیر لینک مقاله شما نمایش داده می‌شود تا به آن قسمت منتقل (Jump) شوید. اگر وارد لینک موردنظر شوید، صفحه به صورت خودکار اسکرول شده تا به همان بخش منتقل شوید. این کاری است که فهرست مطالب با سایت شما می‌کند تا به این ترتیب ورودی ارگانیک شما را از طریق سایت لینک‌ها بالا ببرد. نمایش یا عدم نمایش سایت لینک‌ها در سرپ بر اساس ترجیح گوگل است اما توصیفی نوشتن عناوین می‌تواند در نمایش این سایت لینک‌ها تاثیر بگذارد.

نمایش سایت لینک؛ افزودن فهرست مطالب مقاله در سایت و بهبود سئو

آموزش اضافه کردن فهرست مطالب در المنتور با ویجت فهرست مطالب

در آموزش المنتور نحوه کار با Elementor و المان‌های مختلف آن را یاد گرفتید؛ مواردی مانند ساخت صفحه اصلی، لندینگ پیج، ساخت اسلایدر و غیره. یکی دیگر از ویجت‌ها، المان فهرست مطالب یا Table Of Content است که کمک می‌کند تا یک فهرست ایجاد کنید؛ در صورتی که از پوسته ساز یا قالب‌ساز المنتور، استفاده کنید امکان اضافه کردن آن به صورت خودکار، به همه مقالات وجود دارد. اضافه کردن فهرست مطالب در المنتور بسیار ساده است، کافی است چند مرحله ساده زیر را طی کنید.

1. ایجاد قالب تک نوشته (یا ویرایش آن در صورت وجود)

در حال حاضر بسیاری از قالب‌های وردپرس امکان شخصی‌سازی قالب تک نوشته را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برای اضافه کردن فهرست مطالب با استفاده از المنتور، ابتدا در پیشخوان وردپرس وارد بخش قالب‌ها > افزودن جدید شوید.

 

قالب ها در المنتور؛ ساخت فهرست محتوا با المنتور

صفحه زیر نمایش داده می‌شود که باید قالب جدید اضافه کنید.

  • نوع قالب را انتخاب کنید: در این بخش باید نوع قالب خود را مشخص کنید؛ برای اضافه کردن فهرست مطالب با المنتور به قالب «پست تکی» نیاز دارید.
  • برای قالب خود نامی انتخاب کنید: برای قالب خود یک نام انتخاب کنید.

ساخت قالب جدید برای ساخت فهرست مطالب با المنتور

2. اضافه کردن ویجت فهرست مطالب از المنتور

پس از آن باید از طریق بخش المان‌های المنتور، المان فهرست مطالب را جستجو کرده و آن را در جایی که می‌خواهید فهرست مطالب قرار دهید، کشیده و رها کنید.

ویجت فهرست مطالب در المنتور؛ ساخت فهرست مطالب

بعد از افزودن ویجت فهرست مطالب به صفحه، به صورت خودکار یک لیست از همه عناوین مقاله را مانند جدول زیر مشاهده خواهید کرد که باید در مراحل بعد آن را شخصی سازی کنید.

افزونه المنتور (Elementor) یک صفحه ساز قدرتمند وردپرس است که می‌توانید صفحات را بدون کدنویسی و با درگ اند دراپ کردن ویجت ها طراحی کنید. المنتور یک ویرایشگر دیداری و بصری است و با طراحی زنده صفحات وردپرس بلافاصله تغییرات قابل مشاهده است. برای اضافه کردن فهرست مطالب در المنتور باید نسخه پرو آن را تهیه کنید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه المنتور، دانلود افزونه Elementor Pro
دسته بندی : افزونه صفحه ساز وردپرس
23312
فروش
88%
رضایت

ویرایش ویجت فهرست مطالب المنتور: بخش محتوا

اولین بخشی که باید آن را شخصی‌سازی کنید، بخش محتوا است که تنظیمات زیر برای آن در دسترس است.

  • عنوان: در این بخش باید نامی را برای عنوان فهرست مطالب خود انتخاب کنید.
  • تگ HTML: در این بخش باید تگ هدینگ مربوط به نمایش فهرست‌ها را انتخاب کنید. این بخش نشان می‌دهد که تا چه تعداد زیرتیتر را نیاز دارید نمایش داده شود.
  • شامل یا به‌غیر از: در این بخش باید مشخص کنید که چه مواردی در فهرست نمایش داده شود. همچنین با انتخاب گزینه به‌غیر از می‌توانید همه تیترها را نمایش دهید به‌جز تیترهای خاص موردنظرتان.
  • نمای نمایشگر: در این بخش باید مشخص کنید که فهرست شما به چه صورتی نمایش داده شود؛ بالت‌وار یا با شماره.

ویرایش المان فهرست مطالب؛ ساخت فهرست مطالب در المنتور

 

در بخش تنظمات اضافی محتوا می‌توانید تنظیماتی مثل Word Wrap (امکان چند خطی بودن فهرست)، شخصی سازی جعبه برای عدم نمایش در موبایل، نمایش سلسله مراتبه‌ای (نمایش هر زیر عنوان در زیر عنوان اصلی) را انجام دهید.

ویرایش فهرست مطالب با المنتور؛ بخش استایل

در این مرحله از اضافه کردن فهرست محتوا در المنتور می‌توانید استایل فهرست خود را شخصی‌سازی کرده و یک ظاهر جذاب برای فهرست مطالب خود ایجاد کنید.

ویرایش استایل ویجت فهرست محتوا در المنتور

 

در این بخش امکان شخصی‌سازی رنگ پس‌زمینه، کادر دور آن، فاصله‌ها، ارتفاع و… وجود دارد.

  • شخصی‌سازی استایل بخش جعبه

اگر نیاز به شخصی‌سازی جعبه اطراف فهرست مطلب خود دارید، این بخش را تنظیم کنید.

  • شخصی‌سازی استایل سربرگ

برای شخصی‌سازی استایل محتوای داخل جعبه باید این بخش را ویرایش کنید. در این بخش امکان شخصی‌سازی رنگ متن، رنگ پس‌زمینه، تایپوگرافی نظیر فونت و سایز، عرض جداکننده و… وجود دارد.

شخصی سازی استایل سربرگ در ویرایش فهرست مطالب با المنتور

بخش پیشرفته در ویجت فهرست مطالب

در این بخش آخرین تنظیمات مربوط به ویجت فهرست مطالب وجود دارد.

  • طرح‌بندی: در این بخش می‌توانید طرح کلی مربوط به ویجت فهرست مطالب را انتخاب کنید.
  • موشن‌گرافی: در این بخش می‌توانید به فهرست مطالب خود موشن‌گرافی و انیمیشن اضافه کنید.
  • پس زمینه: در این بخش می‌توانید پس زمینه کلی محتوای فهرست مطالب را انتخاب کنید.

تنظیمات پیشرفته فهرست مطالب وردپرس

 

به همین راحتی می‌توانید با اضافه کردن فهرست مطالب در المنتور یک سایت حرفه‌ای داشته باشید.

اضافه کردن فهرست مطالب به مقالات سایت، ضروری است. چرا که نقش بسیار مهمی در تجربه کاربری سایت دارد و می‌تواند به بهبود وضعیت سئو سایتتان هم کمک کند. به این در کمتر از چند دقیقه این بخش را به سایت خود اضافه کنید. اگر سوالی در مورد این مقاله دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم، عاشق زندگی، نوشتن، نقاشی و صد البته مهارت‌ها و تجربه های جدید :)
مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع در سایت)
آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها است که این موارد را در این مقاله به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
بنر
آموزش رنک مث؛ تنظیمات صفر تا 100 کاملا کاربردی
در آموزش رنک مث، شما را با نحوه نصب و راه اندازی آن آشنا خواهیم کرد تا بتوانید براحتی اصلی ترین تنظیمات سئو را برای سایت وردپرسی خود انجام دهید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.